English

زیردریایی بومی «فاتح» به ناوگان نداجا ملحق شد

نخستین زیر دریایی نیمه سنگین ساخت ایران تحت عنوان «فاتح» با فرمان رئیس جمهور و با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست.

زیردریایی بومی «فاتح» به ناوگان نداجا ملحق شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نخستین زیر دریایی نیمه سنگین ساخت ایران با نان فاتح با فرمان رئیس جمهوری به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.
این زیردریایی نماد اقتدار و توانمدی جوانان سر بلند ایرانی است. جوانانی که محدویت ها و تحریم های خصمانه دشمن در توان و اراده شان بی تاثیر بوده و با تلاش روز افزون خود باعث افتخار و اقدرار ایران اسلامی می شوند.
گفتنی است که این زیردریایی کاملا بومی توسط متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری نیروی دریایی ارتش و دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.
این زیر دریایی می تواند با بهره گیری از اژدر و موشک با انواع یگان های شناور سطحی و زیر سطحی مقابله و به صورت فردی با گروهی بر صف دشمنان بتازد.

از دیر قابلیت های قابل توجه زیر دریایی فاتح توانایی مین گذاری در ریاست و در صورت تهاجم آبی خاکی به کشور این شناور در فاصله مناسب از ساحل به عنوان یگان جلودار قابلیت مقابله با یگان‌های آبی خاکی حامل نفر و تجهیزات دشمن را داراست.

این زیردریایی دارای قابلیت ممتاز در اجرای عملیات چریکی بوده و قادر است در بنادر و نقاط محدود سواحل وارد شده و به انتقال نیروی مخصوص بپردازد و در زمان نیاز در عملیات تجسس و جمع آوری اطلاعات نیز شرکت داشته باشد.

 شناور زیر سطحی فاتح در واقع ابر سامانه‌ای است با بیش از ۴۱۲ هزار قطعه که نتیجه تلاش ۴ میلیون و ۲۰۲ هزار نفر ساعت متخصصان توانمند داخلی می باشد.

فاتح با بهره مندی از ۷۶ فناوری پیشرفته ازسامانه های مختلف سوناری، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، هدایت موشک زیر سطحی به سطح، هدایت اژدر، جنگ‌های الکترونیکی و مخابراتی، سامانه مخابراتی امن و یکپارچه و ... بهره می برد.

زیردریایی فاتح توانایی حمل انواع موشک‌ها، اژدر و مین و همچنین امکان حمل نیروهای تکاور و رساندن آن‌ها به نقاط مورد نظر را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی