English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

حراست و احیا منابع طبیعی از اولویت های کاری جهاد کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: حفاظت و حراست از طبیعت، بهره‌برداری پایدار از ذخایر و ثروت‌های طبیعی، ارتقاء کیفیت محیط ‌زیست و احیا طبیعت و منابع طبیعی باید از اولویتهای کاری ما در سازمان باشد.

حراست و احیا منابع طبیعی از اولویت های کاری جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمدخالد جعفری در جلسه شورای حفاظت از منابع طبیعی اظهار کرد: منابع طبیعی و محیط زیست از تنوع و گستردگی زیادی در جهان برخوردارند و در کشور ما  این منابع عظیم در صورتی می توانند به عنوان یک عامل مهم توسعه اقتصادی به شمار روند که استفاده بهینه و مناسب از این منابع بعمل آید .

وی تصریح کرد: منابع طبیعی (جنگلها و مراتع) ثروت ملی کشور محسوب میشوند که فقط به نسل حاضر تعلق نداشته، بلکه میراثی است که باید برای آیندگان باقی بماند.

جعفری با بیان اینکه مراتع و جنگلها نقش زیربنایی در اقتصاد استان کردستان دارد افزود:  اگر بخواهیم در آینده جامعه پایداری داشته باشیم، بایستی در جهت احیا و توسعه این منابع ارزشمند بیش از پیش بکوشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اذعان کرد: جنگلها و مراتع در کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، بروز سیلابهای مخرب، ایجاد محیطی دلپذیر برای تفریح و آسایش و همچنین تغذیه سفره های آب زیرزمینی نقش بسیار زیادی دارد و ضرورت وجود این منابع را برای ادامه حیات در هر نقطه از این کره خاکی مشخص می کند.

جعفری خاطرنشان کرد:  آن چه اهمیت بسیار دارد،ضرورت صیانت و بهره برداری دقیق وهمگام با توسعه پایدار این مواهب خدادادی می باشد.

 وی گفت: با توجه به میزان بارندگی استان ، شیب اراضی و آب فراوان در حوزه های آبریز استان و اعتبارات خاصی که برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی اختصاص داده شده است باید اهمیت بیشتری به این موضوع داده شود.

 جعفری با اشاره به نزدیک شدن هفته منابع طبیعی افزود: حفظ و حراست از منابع طبیعی و اهمیت آن برای اقشار مختلف مردم توسط مسئولین تشریح و یادآوری شود وانتظار داریم با همکاری دلسوزانه مسئولین در حفظ این نعمت خدا دادی کوشش نمائیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه