English

در گفت و گو با موج مطرح شد؛

سد لاسک هیچ آسیبی به تالاب انزلی نمی رساند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با مطالعه دقیق و رعایت ضوابط محیطی زیستی سد لاسک هیچگونه آسیبی به تالاب بین المللی انزلی نمی رساند.

سد لاسک هیچ آسیبی به تالاب انزلی نمی رساند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، عیسی کلانتری در حاشیه افتتاح دو پروژه محیط زیستی شهرستان آستارا در پاسخ به سوال خبرنگار موج در خصوص آسیب های احتمالی سد لاسک برای تالاب بین المللی انزلی گفت ؛ اگر قبل از اجرای هر پروژه عمرانی مطالعات زیست محیطی آن را انجام دهیم، هیچوقت دچار مشکلات زیستی نمی شویم.

وی افزود: با مطالعه دقیق و رعایت ضوابط زیست محیطی سد لاسک هیچگونه خطر و آسیبی برای تالاب بین المللی انزلی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه عدم مطالعات زیست محیطی باعث تخریب طبیعت می شود. افزود: باید در هنگام اجرای پروژه های عمرانی به موازات آن مسائل زیستی محیطی بصورت دقیق و موشکافانه مطالعه و بررسی و از آسیب های احتمالی طرح جلوگیری شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، برداشت‌های غلط آب برای مصارف کشاورزی را باعث نابودی تالاب‌های کشور دانست و گفت: استفاده از آب شیرین تالاب برای مصارف کشاورزی یک اقدام نادرست است که باعث خشکی و کم شدن آب تالاب هایی همچون انزلی و میان کاله شده است.

وی سپس بر حفظ و نگهداری حق آبه تالاب ها تاکید کرد و افزود : تالاب های ساحلی را به جای دریا باید از بالادست حفاظت کنیم و حق آبه تالاب‌ها را از کشاورزان پس بگیریم.

وی در ادامه تصریح کرد؛ تالاب انزلی در طی سالهای گذشت به علت ورود مواد سمی و کودهای کشاورزی از مزارع و افزایش مواد آلی از لجن پر شده و نیاز به احیا دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه احیای تالاب انزلی از اولویت های اصلی برنامه های دولت تدبیر و امید است و احیای آن تا دو هفته آینده بصورت غیرمکانیکی آغاز می شود، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم ظرف مدت ۴ سال آینده ، ۱۴ هزار هکتار از این تالاب را احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار موج؛ قرار است سد لاسک با ارتفاع ۶۳ متر، عرض ۷۵۰ متر و طول ۳۶۰۰متر با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بر روی رودخانه امامزاده ابراهیم در شفت احداث شود. به گفته بسیاری از کارشناسان این طرح فاقد پیوست محیطی زیستی موجه و علمی و عامل تخریب تالاب بین المللی انزلی، جنگلهای هیرکانی و محیط زیست منطقه خواهد بود و اعلام خبر احداث این سد از سوی مسئولین، حواشی و واکنش های بسیاری زیادی را از طرف کارشناسان و مردم به همراه داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه