English

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان خبرداد:

ثبت تعداد ۲۳ اثر از تولیدات حوزه هنری کردستان در دبیرخانه جشنواره فیلم های ۱۰۰ثانیه ای

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره از جشنواره تعداد 23 اثر از تولیدات حوزه هنری استان کردستان در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسیده که در مقایسه با دوره گذشته از لحاظ کمی با رشد 50 درصدی برخوردار بوده است.

ثبت تعداد 23 اثر از تولیدات حوزه هنری کردستان در دبیرخانه جشنواره فیلم های 100ثانیه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، امین مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از معتبرترین جشنواره‌های جهانی در بخش فیلم کوتاه جشنواره بین المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای است که با همت مؤسسه سپهر سوره هنر حوزه هنری کشور یازده دوره آن برگزار شده است و دوازدهمین دوره این جشنواره از 8 تا 10 اسفندماه 97 به میزبانی تهران، برگزیدگان بخش های مختلف خود را معرفی می‌کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان افزود: یکی از ویژگی‌های بارز آثار ارائه شده در این جشنواره تلاش هنرمندان فیلمساز داخل و خارج از کشور در جهت رساندن پیام موردنظر در مدت زمان حداکثر 100 ثانیه در قالب‌های انیمیشن، داستانی و مستند است که در طول 11 دوره گذشته آثار بسیار تأثیرگذار و ارزنده ای در این قالب‌ها تولید و عرضه شده است.

مرادی یکی از کارکردهای اصلی هنر را اصلاح معضلات اجتماعی در تمامی زمینه‌ها دانست و گفت: بسیاری از آثار ارائه شده در این جشنواره بر این مبنا تولید شده و توانسته است در ارتباط با مخاطب، رضایت آنان را جلب کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به توان هنری و پتانسیل بالای استعداد فیلمسازی در استان کردستان گفت: خوشبختانه با توجه به این موضوع در طول دوره های گذشته استقبال بسیار خوبی از این جشنواره توسط هنرمندان کردستانی صورت گرفت و همواره یکی از استان های پیشرو در تعداد آثار و کسب عناوین برتر جشنواره از آن کردستان بوده است . 

وی تصریح کرد: میزبانی و برگزاری مراسم افتتاحیه دهمین دوره جشنواره فیلم های ثانیه ای درسال 94 در سنندج و استقبال گسترده مخاطبان از این مراسم و کسب سه عنوان برتر دوره یازدهم جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای در تهران توسط آثار تولیدی حوزه هنری کردستان که پس از تهران در کسب عنوان در جایگاه دوم قرار گرفتیم افتخار بسیار بزرگی برای هنر کردستان محسوب می شود.

مرادی عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره از جشنواره تعداد 23 اثر از تولیدات حوزه هنری استان کردستان در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسیده که در مقایسه با دوره گذشته از لحاظ کمی با رشد 50 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: با توجه به حضور هنرمندان کردستان در دوره‌های گذشته و آشنایی کامل با رویکرد جشنواره که توجه جدی به کیفیت آثار می باشد با تلاش همکاران در واحد هنرهای تصویری و نظارت کارشناسان و متخصصین توانمند این دفتر توجه به کیفیت و محتوای آثار به صورت جدی در دستور کارقرارگرفته و امیدواریم تلاش این عزیزان با کسب موفقیت در این دوره به سرانجام برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه