English

مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد:

کردستان درانتظار کاهش دمای هوا

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از اواخر وقت امروز پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده، با ورود سامانه بارشی از نیمه غربی کشور، افزایش پوشش ابر، بارش برف و در برخی ساعات در ارتفاعات و گردنه‌ها همراه با کولاک برف در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

کردستان درانتظار کاهش دمای هوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، رحیم صدیقی اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا بعدازظهر امروز هوای پایداری بر سطح استان حاکم است و پدیده قابل ملاحظه در این مدت در بیشتر ساعات، آسمانی آفتابی و افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: به تدریج از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه هفته آینده، با ورود سامانه بارشی از نیمه غربی  کشور، شاهد افزایش پوشش ابر، وزش باد و در برخی ساعات بارش باران و برف، در ارتفاعات و گردنه‌ها همراه با کولاک برف در سطح استان خواهیم بود.

به گفته مدیر کل هواشناسی کردستان، بیشتر بارش‌ها طی بعدازظهر جمعه تا اواخر وقت شنبه و برای نوار غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

کولاک وبرف در ارتفاعات وگردنه ها

صدیقی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به کولاک برف، مه و لغزندگی سطح جاده‌ها بخصوص در گردنه‌ها، ارتفاعات و مناطق سردسیر استان، اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی در  این مدت روی دهد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط تشکیل گرد و غبار برروی عراق و سوریه و امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان، امروز تا حدودی شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی بخصوص برای نیمه غربی و جنوبی استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی کردستان در پایان گفت: از لحاظ دمایی نیز هنگام فعالیت سامانه شاهد کاهش دمایی 4 تا 5 درجه سانتیگراد خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه