English

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان:

نهادینه کردن فرهنگ استفاده از زنجیرچرخ در برف / نبستن زنجیرچرخ خطر بزرگی برای جان راننده و سرنشینان خودرو است

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت:نبستن زنجیرچرخ یا ناآشنا بودن با نحوه استفاده از زنجیر چرخ در زمان بارش برف و کولاک خطر بزرگی را متوجه جان راننده و سرنشینان خودرو می‌کند.

نهادینه کردن فرهنگ استفاده از زنجیرچرخ در برف / نبستن زنجیرچرخ خطر بزرگی برای جان راننده و سرنشینان خودرو است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فرزاد دادخواه بر لزوم ارتقا مهارت رانندگی در برف و باران تاکید کردو گفت: وی افزود: آسیب‌شناسی مشکلات ترافیکی ناشی از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ما را در مدیریت بهتر هرگونه بحران یاری خواهد کرد.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات عمده ما در زمان بارش برف و باران به ویژه در محورهای پرتردد، عدم مهارت کافی رانندگان برای رانندگی در این شرایط است که بعضا باعث بروز ترافیک و تصادف می شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان اصفهان گفت: رانندگان زمانی که در برف و کولاک گرفتار می شوند و امکان حرکت ندارند باید خودرو خود را متوقف کرده و سامانه 141 تماس حاصل کنند و مطمئن باشند که راهداران در سریع ترین زمان ممکن به کمک آنان خواهند شتافت.

وی تصریح کرد: نبستن زنجیرچرخ یا ناآشنا بودن با نحوه استفاده از زنجیر چرخ در زمان بارش برف و کولاک خطر بزرگی را متوجه جان راننده و سرنشینان خودرو می‌کند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های مکرر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در رابطه با استفاده از زنجیرچرخ به هنگام بارش برف گفت: متأسفانه تعداد بسیار کمی به این توصیه‌ها توجه کردند.

دادخواه خاطرنشان کرد: سفر به مراکز تفریحی همچون پیست اسکی بدون همراه داشتن زنجیرچرخ، لباس گرم کافی و مواد غذایی سبک و انرژی‌زا و تنها با یک تیوپ یکی از معضلاتی است که هرساله راهداران با آن مواجه هستند.

زنجیر چرخ  د رجاده ها یبرفی

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: توقف در نقاط ناایمن کنار جاده‌ها برای عکاسی یا برف‌بازی، انجام رفتارهای پرخطر ترافیکی، بی‌حوصلگی و آرامش نداشتن به هنگام رانندگی باعث بروز مشکلاتی برای راننده و دیگر شهروندان خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پیش‌رو بودن بارش‌های برف در هفته آینده اظهار کرد: اکیپ‌های راهداری پس از انجام عملیات برف‌روبی سطح جاده‌ها، عملیات برفی‌روبی از شانه و حاشیه راه‌ها را نیز در دستور کار قرار می‌دهند تا ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان افزایش یابد.

دادخواه از مردم خواست پیش از انجام هرگونه سفر با سامانه 141 اطلاع حاصل کرده و سپس برای سفر خود تصمیم گیری کنند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان اصفهان گفت: رعایت نکات ایمنی، سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی توصیه‌هایی برای تمام فصول است که با رعایت آن حوادث رانندگی کاهش یا از شدت آنها کاسته می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه