English

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

سیاست سازمان در سال‌های اخیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور در سنندج گفت: سیاست سازمان در سال‌های اخیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و در همین راستا بر اساس برنامه ششم توسعه موضوع غربالگری ژنتیک به صورت اجباری مورد توجه قرار گرفته است.

سیاست سازمان در سال‌های اخیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، وحید قبادی‌دانا صبح امروز در دیدار با استاندار کردستان اظهارداشت: وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی به عنوان متولی غربالگری ژنتیک، پیگیری اجرای برنامه های آن را مکلف شده است، افزود: اعتبارات خوبی نیز برای اجرای کار در نظر گرفته شده تا آزمایش ها و غربالگری های ژنتیکی اجباری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: سیاست سازمان در سال‌های اخیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و در همین راستا بر اساس برنامه ششم توسعه موضوع غربالگری ژنتیک به صورت اجباری مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم به سمتی حرکت کنیم که بدون ارائه برگه انجام غربالگری ژنتیک، ازدواج ثبت نشود البته الزامی برای اینکه چنین ازدواج‌های صورت نگیرد وجود ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: انجام آزمایش‌های ژنتیکی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان است و باید منابعی برای اجرای این مهم از محل‌های مختلف تامین شود.

وی افزود: اجرای این مهم می‌تواند در 10 تا 20 سال آینده بار معلولیت‌ها را در حوزه معلولیت‌های ژنتیکی کاملا پایین بیاورد.

رئیس بهزیستی کشور ضرورت فراهم‌سازی امکانات دسترسی برای معلولین در دستگاه‌های مختلف را ضروری دانست و اذعان داشت: طرح‌های تشویقی هم در این راستا در نظر گرفته شده است.

به گفته قبادی دانا، منازلی که برای معلولین احداث می‌شود نیز با توجه به نیازهای جامعه معلولین احداث خواهد شد.

وی اظهار کرد: شروع سفرهایم را در این 40 روز کاری از خراسان رضوی و بعد کردستان آغاز کرده‌ام و یکی از عمده‌ترین دلایل این کار، آمار معلولین در این دو استان بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی یک پیمایش ملی خوبی در حجم نمونه 130 هزار نفری انجام شده است.

وی گفت: این پیمایش به تفکیک هر استانی انجام شده و گزارش‌های آن در سطح ملی و به زودی در اختیار استان‌های قرار می‌گیرد.

قبادی‌دانا عنوان کرد: با در نظر گرفتن مسائل هر استان یعنی آمارها و آسیب‌های هر استانی، گزارش‌ها برای ارائه راهکارهای مقابله‌ای ارائه می‌شود.

به گفته وی، البته این پیمایش بر خلاف پیمایش‌هایی است که در گذشته انجام شده چون از قالب توصیفی صرف خارج شده و متغییرهای وابسته و فاکتورهای خطر در آنها دیده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی از راه‌اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در بهزیستی خبر داد و گفت: متاسفانه امروز احساس مردم از وجود آسیب‌های اجتماعی خیلی بیشتر از وجود آسیب است که این وضعیت در ابعاد مختلف، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و غیره عواقب دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه