English

رئیس سازمان بهزیستی در یکصد و سیزدهمین نشست شورای اجتماعی کشور:؛

تلقی مردم در حوزه آسیب های اجتماعی بالاتر از میزان واقعی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور در یکصد و سیزدهمین نشست شورای اجتماعی کشور، ضمن ارائه نتایج پیمایش علمی این سازمان در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: مطالعه انجام شده کاملاً علمی و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی انجام شده است.

تلقی مردم در حوزه آسیب های اجتماعی بالاتر از میزان واقعی است

به گزارش خبرگزاری موج، "وحید قبادی دانا" رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مطالعه انجام شده کاملاً علمی و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی انجام شده است.

وی افزود هدف از رصد آسیبهای اجتماعی، شناخت وضعیت موجود و داشتن تصویری روشن از وضعیت آسیب های اجتماعی در استان های مختلف کشور، بررسی روند آسیبهای اجتماعی، شناسایی عوامل تعیین کننده آسیب های اجتماعی، طراحی برنامه هایی مناسب برای کاهش آسیب اجتماعی اولویت دار و طراحی برنامه جهت افزایش عوامل محافظتی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این طرح با حجم نمونه ۱۳۰ هزار نفر و به روش نمونه گیری خوشه ای در سراسر کشور و در تمام استان ها از شهرها و روستاها انجام شده است.
وی در خصوص یکی از نتایج این طرح گفت: تلقی مردم در حوزه آسیب های اجتماعی نسبت به شیوع آن بسیار بالاتر از میزان واقعی آن بوده است.
 قبادی تاکید کرد: چنین پژوهش هایی باید به صورت دوره ای انجام شود که این اطلاعات در ادامه در سامانه سراج ( سامانه رصد اجتماعی) زیر نظر مجموعه بهزیستی قرار خواهد گرفت و امیدواریم این سامانه به طور کامل تحقق یابد.
وی افزود: این قابلیت در ادامه به سایر سامانه های رصد و پایش اجتماعی متصل خواهد شد و بر این اساس ارزیابی صحت و مقایسه نتایج پژوهش ها با سایر موارد می‌تواند بررسی شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: یکی از نتایج این طرح می تواند ایجاد زمینه آینده نگری و آینده نگاری خصوصاً در حوزه پیشگیری باشد که می توان اقدامات خوبی را در سطح کشور زیرنظر و مدیریت شورای اجتماعی کشور و با همکاری همه دستگاههای مرتبط انجام داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه