English

معلولیت محدودیت نیست/نگاهی به زندگی و فعالیت‌های عباس زائری

عباس زائری فعال زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی به دلیل مشکل تنفسی و معلولیت جسمی در گذشت. تحریریه‌ی خبرگزاری موج هرمزگان در یادداشت پیش رو به بررسی فعالیت‌های این فعال زیست محیطی پرداخته است.

معلولیت محدودیت نیست/نگاهی به زندگی و فعالیت‌های عباس زائری

خبرگزاری موج هرمزگان|مهدی ذاکری، «عباس زائری» در سی‌ام آذرماه  1369 در میناب چشم به جهان گشود. معلولیت از بدو تولد با او همراه بود اما هیچ‌گاه نتوانست در اراده‌ و عزمش برای ایستادن بر قله‌های موفقیت بکاهد. مهربانی، خوش‌اخلاقی و داشتن روابط عمومی قوی از خصوصیات بارز اخلاقی این جوان مینابی بود.

او تحصیلات دوره‌ی متوسطه‌ی خود را در هنرستان فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی میناب گذراند؛ و سپس در مقطع کاردانی و در رشته‌ی کامپیوتر در آموزشکده فنی آیت‌الله خامنه‌ای میناب به تحصیل پرداخت و درنهایت موفق شد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شود.

 

جوان برتر

زائری در سال 1394 از سوی استاندار وقت و در جشنواره علی‌اکبر به‌عنوان جوان برتر هرمزگان معرفی گردید.

بحران آب و وضعیت فرو چاله‌ها در دشت  میناب را همیشه به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی و جدی خود مطرح می‌کرد و در همین راستا و برای اعتراض به بی‌تفاوتی و عدم توجه مسئولان به این معضل زیست‌محیطی در بهمن‌ماه سال گذشته کفن پوشید و درون یکی از این فرو چاله‌ها خوابید. این کار وی باعث ایجاد موج رسانه‌ای و معطوف شدن توجه سایر فعالین زیست‌محیطی به این موضوع شد.

فروچاله

علاوه بر فعالیت‌های زیست‌محیطی، زائری با عنوان یک فعال فرهنگی نیز در شهرستان میناب و هرمزگان شناخته می‌شود.

ازجمله فعالیت‌های او در این زمینه تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه‌های متفاوت فرهنگی از قبیل برگزاری کنسرت در شهرستان میناب بود. زائری عقیده داشت که اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند باعث ایجاد نشاط اجتماعی شود.

در اول بهمن‌ماه سال جاری با حضور مسئولین و دوستدارانش در بندرعباس از مجموعه شعر «فصل شاعرانگی کوزت» رونمایی شد. زائری تمام عواید این کتاب را به بیماران سرطانی اختصاص داد.

فصل شاعرانگی

از دیگر سوابق عباس زائری می‌توان به عضویت در  هیئت‌مدیره‌ی نگهبانان جلگه میناب (نجم)، استاد و مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب، مسئول انفورماتیک اداره بهزیستی میناب و سردبیر نشریه فرهنگی و اجتماعی «سپ» اشاره کرد.

این فعال زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی صبح روز چهارشنبه دهم بهمن‌ماه به دلیل مشکل تنفسی و معلولیت جسمی  قبل از رسیدن به بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری موج هرمزگان این ضایعه تأسف‌بار را به خانواده و دوستان این فعال اجتماعی و همچنین عموم مردم میناب و دوستدارش تسلیت می‌گوید. یادش گرامی و نامش جاودان باد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه