English

بیانیه بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه و دانشکده هنر شیراز به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

8 دانشگاه و دانشکده هنر شیراز به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه ای صادر کردند.

بیانیه بسیج دانشجویی 8 دانشگاه و دانشکده هنر شیراز به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، دانشجویان بسیجی 8دانشگاه و دانشکده هنر شیراز، به مناسبت دهه مبارک فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه ای صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

هنرمند علاوه بر تکالیف ذاتی انسانی، به علت ویژگیهای بسیار ممتاز هنر، باید در خصوص قالب و مضمون آثار خود نیز احساس تعهد کند. هنرمندان باید علاوه بر مسؤولیت پذیری در خلاقیت، نوآوری و پیشرفت در قالب، همواره در قبال مضمون و محتوای آثار خود نیز احساس مسؤولیت کنند و از این طریق به مخاطبان خود احترام بگذارند.          

مقام معظم رهبری                                                                                  

تقارن دو رویداد مهم ایام فاطمیه(ایام عزاداری سالروز  شهادت اسوه ولایتمداری )و دهه فجر چهل سالگی انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، را از آن جهت باید به فال نیک گرفت که درس ولایتمداری که از حضرت زهرا (س) به انقلاب اسلامی  انتقال یافته سالهای سال است که موجبات استحکام انقلاب اسلامی شده است .

بهره گیری از هنر به عنوان قالب ظریفانه عینیت بخشیدن به آرمانهای انقلاب طی چهل سال عمر پر برکت انقلاب موجبات رشد دو گروه در جامعه هنری ایران شده است یکی جریان انقلابی که سالهای اخیردرخشش خیره کننده ای در این عرصه داشته است و قشر هنری غربگرا که نه تنها هنر را برای هنر ، بلکه هنر را برای خوشایند بدخواهان انقلاب می خواهد .  رویداد هایی که بعضا در برنامه های هنری رخ میدهد موجبات نگرانی عموم مردم  را در پی داشته است  که در این بین می توان به تک خوانی زنان در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر آن هم در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد(اسلامی) اشاره کرد .

آنچه موجبات نگرانی روز افزون ما دانشجویان هنرمند را در پی داشته است آن است که چهل سال از انقلاب می گذرد و جریان نفاق لحظه به لحظه در حال فعالیت و ضربه زدن به آرمانهای انقلاب است از بعضی مدیران نالایق گرفته تا الگو هایی خودباخته که به برکت این انقلاب اسم و رسمی پیدا کرده اند و اکنون تیشه به ریشه انقلاب می زنند .

چهل سال از انقلاب می گذرد و بعضی مدیران غربگرای ما هنوز نتوانسته اند رابطه هنر و انقلاب را بفهمند .علی رغم اینکه امامین انقلاب مسیر تکامل هنر در طول انقلاب و بایسته های آن را بارها و بارها بیان کرده اند . ما با جماعتی سروکار داریم که  خواسته یا ناخواسته هیچ نشانه ای از فهم این بیانات در آنها دیده نمی شود .

چهل سال از انقلاب می گذرد و هر روز مظاهری ناپاک از هنر در این کشور به چشم می خورد کشف حجاب بعضی هنرمندان وفساد اخلاقی و اختلاط افسار گسیخته و ترویج مدلینگ غربی ثمره هنری است که بویی از دین ومفاهیم انقلاب نبرده است .

به راستی ظرفیت هنر انقلاب به کدامین سو می رود .جشنواره ای که به نام فجر انقلاب است اما عرصه رقص تفکر مستهجن و بی بند و بار غربی شده است و در کمال گستاخی بعضی مسئولین وزارتخانه مربوطه در انقلاب اسلامی پای اجرای تک خوانی زن می نشینند و تایید می کنند .

آیا نباید گفت هنرمندی که تمام آمال و آرزوهای او راه پیدا کردن به جشنواره های غربی به بهای تخریب ارزشهای ایرانی است علنا در حق انقلاب خیانت میکند . بی شک نفاق هم بصورت هنرمندانه در بعضی از فیلم ها و برنامه های  جشنواره فیلم فجر  به چشم می خورد . آیا وقت آن نیست که برای تطهیر هنر غربگرای خود باخته اقدامی انقلابی کرد

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه ها ودانشکده های  هنر شیراز نگرانی وانزجار خود را ازوقوع اتفاقاتی که در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر رخ داده و مایه ننگی برای هنر انقلاب اسلامی است ابراز نموده و بیان می داریم :

1 –حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حین اجرای تک خوانی زن در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر  ، عامدانه و آگاهانه تایید کننده این رفتار بوده وبرای پاک کردن این لکه ننگ از  دامن مدیرفرهنگی  ایران اسلامی، درخواست استعفای دکتر صالحی و برکناری دبیر این جشنواره  را داریم .

2 –انتظار می رود شورای انقلاب فرهنگی نسبت به بروز چنین اتفاقاتی در جشنواره فیلم فجر بی تفاوت نبوده ، ورود کند و ضمن تدوین ضوابط منسجم تر و دقیقتری نسبت به اجرای این جشنواره ،آئین نامه  رفتاری هنرمندان  را تدوین و ابلاغ نماید  .

3 – از آنجا که تکرار این اتفاقات در جشنواره های اخیر ؛ موید برنامه ریزی عوامل منحرف و مغرض  است .همچنین نظر به اهانت به مقدسات مردم شهید پرور و انقلابی در این برنامه، درخواست ورود دادستانی به عنوان مدعی العموم  به این موضوع و مجازات عاجل و قاطع عوامل دست اندرکار این برنامه  را خواستاریم .

4 – در پایان ما دانشجویان دانشکده های هنر اعلام می داریم در صورتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانایی دفاع از ارزشهای انقلاب و اسلام در جشنواره های هنری ندارد اجرای این جشنواره ها را به جریان هنرمند انقلابی که در سالهای اخیر رشد کرده و مردانه از آرمان هنری انقلاب دفاع میکند بسپارید .چرا که سپردن کار به کاردان در طول چهل سال عمر پر برکت انقلاب اسلامی ثمرات بی شمار داشته است .

والسلام علی من التبع الهدی

10/11/97

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه