English

هرمزگان پیشرو در صنعت پرورش ماهی در دریا

مدیر کل شیلات هرمزگان در دیدار با با رئیس شرکت اکواگرو گفت: هرمزگان با دارا بودن ۵۳ واحد پرورش ماهی در قفس پیشرو در کشو است

هرمزگان پیشرو در صنعت پرورش ماهی در دریا

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محسن یکتاپور» در دیدار با  با رئیس شرکت اکواگرو که یک هلدینگ مالزیایی تولید بچه ماهی دریایی است با اشاره به فعالیت های آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در دریای هرمزگان تاکید کرد: استان هرمزگان آماده هر نوع همکاری برای توسعه تکثیر و پرورش ماهی در دریا در این استان هست.

وی با بیان اینکه هرمزگان با دارا بودن ۵۳ واحد پرورش ماهی در قفس پیشرو در کشو است، گفت: در رابطه با پتانسیل تولید در  سواحل استان هرمزگان نیز با توجه مطالعات انجام شده در فاز اول حدود ۱۲۳۰۰۰ تن ظرفیت در شهرستان‌های جاسک، سیریک، قشم، ابوموسی، بندر لنگه پیش بینی شده است.

در ادامه معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان نیز ضمن توضیحات تکمیلی از روند پرورش ماهیان دریایی تاکید کرد: یکی از نیازهای توسعه پرورش ماهی در دریا  تولید بچه ماهی از ماهیان با ارزش خوراکی  است .

«عبدالرسول دریایی» در ادامه تصریح کرد:  شیلات هرمزگان ضمن تکیه بر توان کارشناسان بومی، لازم  میداند از تجربه چندین ساله کشورهای صاحب نام در این خصوص مانند کشور  دوست و مسلمان مالزی استفاده بهینه کند.

رزالی رئیس شرکت اکواگرو  نیز از آمادگی خود و شرکتش برای کمک و همکاری در تولید بچه ماهی با شیلات هرمزگان و بخش خصوصی اعلام کرد.

به گزارش موج، شرکت  هلدینگ تولید بچه ماهی دریایی از کشور مالزی در حال حاضر گونه های هامور، سرخو، پرستو ماهی و سوف دریایی را در حجم انبوه تولید و به مزارع دریایی جهت پرورش عرضه می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه