English

استانداریزد:

استان یزد با مسئله کمبود منابع آب روبرو است

استاندار یزد با اشاره به طرح‌های مختلف انجام شده در مصرف بهینه آب، یادآور شد: در این راستا در بخش کشاورزی تغییر الگوی کشت و در بخش صنعت حرکت از صنایع پرآبخواه به کم‌بخواه را در دستور کار قرار داده‌ایم، همچنین استان یزد قطعاً در بحث انتقال آب نیازمند حمایت بیشتری از جانب کشور است تا این بحث با سرعت بیشتر دنبال شود.

استان یزد با مسئله کمبود منابع آب روبرو است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت بسیار خوبی در تبیین دستاوردها انقلاب در حوزه‌های مختلف است، گفت: قطعاً مدیران استان در این راستا واقف هستند و از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده را خواهند برد.

وی افزود: فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی دیگر فرصت بسیار خوبی برای بازخوانی آرمان‌های انقلاب و تقویت همدلی‌ها و وحدت در آرمان‌های مشترک در مقابل دشمنان ملت و وحدت در حول منافع ملی و منافع مردم در شرایط سختی که پیشرو قرار گرفته است، قلمداد می‌شود.

استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد امروزه به برکت انقلاب اسلامی از سرآمدان در سطح کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: درواقع بزرگ‌ترین سرمایه استان یزد، سرمایه انسانی آن است که از دیرباز از عالمان و مجاهدان بزرگی در سطح ملی و بین‌المللی بهره برده است.

طالبی با تأکید بر اینکه ۲۵ سال صدرنشینی استان در کنکور، نشان‌دهنده سرمایه انسانی بالای استان قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: استان یزد در بخش اقتصادی، حوزه صنعت و معدن از استان‌های برتر است؛ همچنین استان یزد در بخش دام‌پروری رتبه‌های بسیار خوبی را کسب کرده؛ به‌گونه‌ای که نشان داده چگونه می‌توان با تمام محدودیت‌ها تولید کرد و روحیه کار، تلاش و کوشش را در سخت‌ترین نقطه کشور به مرحله ظهور رساند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان یزد در بخش علمی جزء بهترین استان ازلحاظ نسبت دانشجو و حضور دانشجویان است، عنوان کرد: در حال حاضر یک‌صد هزار دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند؛ همچنین در حوزه علم و فناوری از استان‌های خوب در سطح کشور و در بحث پزشکی یکی از قطب‌های پزشکی کشور است.

وی بیان داشت: استان یزد باوجود تمام این ظرفیت‌ها که در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار است؛ اما دارای برخی از چالش‌ها از جمله مسئله کمبود منابع آب است؛ چنانچه استان یزد با کاهش شدید آب در بخش کشاورزی و شرب قرار گرفته و در این راستا شرایط بحرانی را تجربه کرده است.

استاندار یزد با اشاره به طرح‌های مختلف انجام شده در مصرف بهینه آب، یادآور شد: در این راستا در بخش کشاورزی تغییر الگوی کشت و در بخش صنعت حرکت از صنایع پرآبخواه به کم‌بخواه را در دستور کار قرار داده‌ایم، همچنین استان یزد قطعاً در بحث انتقال آب نیازمند حمایت بیشتری از جانب کشور است تا این بحث با سرعت بیشتر دنبال شود.

طالبی، بحث اشتغال را از دیگر چالش‌های استان عنوان کرد و ابراز داشت: استان یزد در این راستا بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد، چنانچه این شرایط به‌گونه‌ای نیست که با ظرفیت‌های قابلیت‌های استان یزد همخوانی داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان یزد امروزه درگیر موضوع مهاجرت شده و در این راستا تبعات زیاد فرهنگی را متحمل شده است؛ همچنین در استان یزد برخی از چالش‌های محیط زیستی وجود دارد و در حوزه امنیت نیز با تعامل خوب شورای تأمین استان در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته‌ایم؛ کما اینکه در این راستا با چالش‌هایی نیز برخوردار است که بایستی در این راستا حمایت بیشتری صورت گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه امنیت کویر مرکزی کشور علیرغم ظرفیت بسیار خوبی که دارد، تهدیدهایی را در بحث امنیت استان ایجاد کرده است، اذعان کرد: درواقع استان یزد در چهارراه ارتباطی کشور قرار گرفته که با پدیده قاچاق کالا ، مواد مخدر و انسان رو‌به‌رو شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه کمبود منابع آب استان را با تنش‌هایی رو‌به‌رو ساخته است، اضافه کرد: این مهم نوعی امنیت روانی مردم را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است؛ همچنین ما در راستای پیگیری همه این موارد تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی، در راستای جلوگیری از پیشرفت‌های آسیب‌های اجتماعی موردتوجه قرار گرفته و با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان یزد وجود دارد در حوزه بافت تاریخی استان نیز اهتمام ویژه صورت گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه