English

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

مرغ های کوچکتر سالم ترند

معاون بهبود تولدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مرغی که در وزن و سن پایین کشتار می شود هم سالمتر است و هم از لحاظ اقتصادی هزینه کمتری برای تولید آن صرف میشود.

مرغ های کوچکتر سالم ترند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سید احمد ذکریایی نژاد در جلسه مشترکی که با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی و دانشگاه کردستان به منظور  بررسی علمی تولید و عرضه مرغ سایز در واحدهای تولیدی استان برگزار شد اظهار کرد: با کاهش سایز مرغ هزینه مصرف نهاده  و هزینه انرژی  در واحد تولیدی  کم شده و  تعداد دوره پرورش افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه با کاهش زمان پرورش مرغ در مرغداریها، مصرف آنتی بیوتیک ها کاهش چشمگیری خواهد داشت و مرغ سالمتری در دسترس مردم قرار می گیرد تاکید کرد: با تولید مرغ سایز  میتوانیم در زمینه صادرات مرغ فعالیت بیشتری داشته باشیم.

ذکریایی نژاد افزود:  در این طرح،  سن کشتار 42 روزه است و وزن استاندارد،  1200 تا 1800  گرم می باشد.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه تردیدی نیست که گوشت مرغ جایگزینی سالم و مناسب برای گوشت قرمز می‌‌باشد، خاطر نشان کرد: گوشت مرغ یکی از مهمترین مواد غذایی محسوب میشود که سرشار از پروتئینهای مختلف است.

ذکریایی نژاد شاخص ترین و پویاترین صنعت استان کردستان را صنعت مرغداری دانست و تاکید کرد: باید از این صنعت حمایت  بیشتری کنیم.

کاهش سایز مرغ برای تولیدکننده و مصرف کننده توجیه اقتصادی لازم را دارد

در ادامه این جلسه قادر زاده  دکترای اقتصاد کشاورزی و مدرس دانشگاه کردستان گفت: طرح مرغ سایز دارای مزایای خاصی است و برای تولید کننده و مصرف کننده میتواند توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد.

وی اظهار کرد: با کاهش دوره جوجه ریزی  و افزایش تعداد دوره  صرفه اقتصادی مناسبی نصیب تولید کننده  و مصرف کننده خواهد شد.

قادرزاده خاطر نشان کرد :  در این طرح  کیفیت گوشت  مرغ افزایش پیدا می کند  و خطر ابتلا به برخی از بیماریها پایین  می آید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سن بالا  بعضی از بیماریها  در سطح مرغداری شیوع پیدا می کند  پس هرچه مرغ در سن پایینتری کشتار شود گوشت آن سالمتر است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه