English

همایش مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه ۷ کشور در دانشگاه شیراز برگزار شد

همایش یک روزه مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه ۷ کشور در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز برگزار شد.

همایش مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه ۷ کشور در دانشگاه شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، در همایش یک روزه مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه ۷ کشور که در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز برگزار شد، دکتر فرشاد خون جوش، استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز، به عنوان دبیر منطقه ۷ کشور به بررسی مسائل و مشکلات آنها پرداخت.

وی اظهار داشت : بازدیدهای مختلفی توسط کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه ۷ کشور شامل استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته و برای توسعه فناوری اطلاعات در این واحدهای دانشگاهی پیشنهادات و مشاوره های لازم ارائه شده است.

خون جوش، توجه به زیرساخت و گسترش فناوری اطلاعات، سامانه های یکپارچه، خرید تجهیزات متناسب با یکدیگر، حرکت براساس نقشه راه IT ، تشکیل کارگروه های تخصصی کارشناسان فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و سیستم های اکانتیگ برای مدیریت شبکه را مورد تأکید قرارداد و گفت: دانشگاه های کمتر توسعه یافته در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند از راه حل ها و روش های موفق دانشگاه شیراز الگو برداری کنند و دانشگاه شیراز این آمادگی را دارد که در زمینه های مختلف به سایر دانشگاه ها خدمات مشاوره ای ارائه کند.

دبیر منطقه ۷ کشور با بیان اینکه فناوری اطلاعات محور توسعه به شمار می رود، اظهار داشت: اگر بخواهیم همگام با این پیشرفت ها به جلو برویم، ضروری است که هزینه های مناسب در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گیرد.

استاد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز گفت: برای پیشرفت باید برنامه های مدون تدوین شود و مدیران مختلف به آن پایبند باشند.

وی، با بیان اینکه هم اکنون 10 منطقه در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: ایجاد ارتباط صحیح و منطقی بین حوزه های صف و ستاد و افزایش هماهنگی و هم افزایی بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، از اهداف ایجاد مناطق در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شمار می رود.

خون جوش تأکید کرد: درست است که دانشگاه ها براساس سیاست های عالی و کلان کار می کنند، اما برنامه های اجرایی و عملیاتی نیازمند هماهنگی های منطقه ای می باشد و این برنامه ها بر اساس شورای سیاست گذاری مناطق در وزارت پیگیری می شود.

در ادامه، محمدحسین ستایش، معاون اداری و مالی دانشگاه شیراز هم با اشاره به موضوع آمایش آموزش عالی در کشور اظهار داشت: ضرورت توجه به تغییر دانشگاه ها بر اساس پیشرفت های شگرف فناوری اطلاعات مشهود است و نباید کیفیت را فدای کمّیت نماییم.

وی ، ادغام و تجمیع دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را از جمله برنامه های پیشروی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و برای سامان دهی به وضعیت فعلی دانشگاه ها عنوان کرد و گفت : تصمیمات در این حوزه با کار کارشناسی دقیق صورت می گیرد.

معاون اداری و مالی دانشگاه شیراز تصریح کرد : برای انجام اصلاحات در سیستم آموزش عالی کشور ، بودجه دولتی و پول نفت کفایت نمی کند و باید راهکارهای دیگر از جمله سرمایه گذاری بخش خصوصی، خیّرین آموزش عالی و اقتصاد دانش بنیان مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این نشست مدیران و نمایندگان مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه ۷ کشور به بیان گزارشی از دانشگاه های مربوطه پرداختند .

اهدای لوح به مسئولان IT دانشگاه های منطقه ۷ پایان بخش این همایش بود.

پارک علم و فناوری فارس و بوشهر، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهرهای کازرون ، شیراز ،هنر شیراز ، صنعتی شیراز ، بوشهر ، یاسوج ، آباده ، داراب ، لار ، لامرد ، جهرم ، فیروزآباد، فسا، استهبان ، اقلید و ممسنی در منطقه 7 حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه