English

برای اولین بار در شیراز؛

بخش خصوصی جشنواره فیلم فجر شیراز را برگزار می کند

معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری جشنواره فیلم فجر شیراز برای اولین بار توسط بخش خصوصی خبر داد.

بخش خصوصی جشنواره فیلم فجر شیراز را برگزار می کند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، مهدی رنجبر معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه امسال برای اولین بار جشنواره فیلم فجر شیراز  توسط بخش خصوصی برگزار خواهد شد اظهار داشت: امسال با توجه به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، این جشنواره از شور و حال خاصی برخوردار خواهد بود.

رنجبر با خاطرنشان کردن اینکه امسال در شیراز ما میزبان هجدهمین جشنواره فیلم فجر هستیم تصریح کرد: بعد از فارس، استان های اصفهان و خراسان رضوی شانزدهمین دوره را برگزار می کنند که این نشان دهنده اهمیت جشنواره و میزان بالای استقبال مردمی در فارس است.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: در حوزه مدیریت اجرایی جشنواره امسال این جشنواره به بخش خصوصی واگذار شد که مدیریت مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب آن را برگزار می کند.

رنجبر اظهار کرد: امسال در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر افتاب و پردیس سینمایی گلستان در سه بخش سودای سیمرغ، نگاه نو و سینما پروانه که بخش کودک و نوجوان است، پخش فیلم خواهیم داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره ساعت 18 روز پنج شنبه 11 بهمن ماه برگزار می شود و از روز 12بهمن بیست فیلم از فیلم های اصلی برنامه به روی پرده خواهند رفت.

در ادامه این نشست، مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز نیز گفت: با اعتماد و اعتباری که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  به شهر افتاب شده و با رایزنی با دبیرخانه جشنواره در تهران، تلاش شده بهترین فیلم های جشنواره را میزبان باشیم که مخاطبین شیرازی این فیلم ها را از دست ندهند.

محسن خباز افزود: در جشنواره شیراز در مجموع تاکنون 65 اکران در نظر گرفته شده است و در تلاشیم آن را به 75 اکران برسانیم.

خباز ادامه داد: بر این اساس هر روز دو اکران در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، 4 اکران در مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب و یک اکران در پردیس سینمایی گلستان خواهیم داشت و 28 هزار صندلی سینما ظرفیت اسمی جشنواره خواهد بود.

مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز تشریح کرد: فیلم های بخش سینما پروانه که مختص کودکان و نوجوانان است از 13 تا 18بهمن ماه در نوبت صبح در هنر شهر افتاب است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که بخش سینما پروانه فیلم های جشنواره در اختیار کودکان و مدارس کمتر برخوردار قرار بگیرد.

مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز بیان کرد: سایت اینترنتی ایرانتیک دات کام سامانه فروش بلیط های جشنواره است و با توجه به استقبال مردم و نظر به رعایت عدالت  برای هر شخص با کد ملی خرید بیش از 4 بلیط ممکن نخواهد بود.

خباز گفت: ساعت اکران فیلم ها در تالار حافظ 18 و 21 ، و در هنر شهر آفتاب سالن نارنجی 19 و 21 ، سالن آبی 18 و 20 و پردیس گلستان ساعت 21 می باشد.

وی در خصوص قیمت بلیط های جشنواره با بیان اینکه سعی شده قیمت ها نسبت به سال  قبل تغییری نداشته باشد، گفت: قیمت بلیط در تالار حافظ و پردیس گلستان 12 هزار تومان و در هنر شهر آفتاب 15 هزار تومان خواهد بود.

خباز گفت: تلاش می کنیم تعدادی از عوامل و دست اندرکاران فیلم ها را برای جلسات نقد و تحلیل در شیراز داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی