English

مدیرکل کمیته امداد استان فارس:

بیش از ۶ هزار فقره کمک‌ هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان فارس پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: در سال جاری ۶ هزار و ۳۹۰ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد فارس کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

بیش از ۶ هزار فقره کمک‌ هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان فارس پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی فارس، محمد بذرافشان با بیان اینکه در سال جاری ۶  هزار و ۳۹۰ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد فارس کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال دریافت کردند اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و 420 نوعروس، 850 نوداماد و 120 کمک هزینه ازدواج مجدد به مددجویان استان با اعتبار 180 میلیارد و 184 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هر یک از نوعروس‌ها دو میلیون و 500 هزار تومان کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو دامادها یک ‌میلیون و 500 هزارتومان هدیه ازدواج دریافت می‌کنند، تصریح کرد: نوعروسان خانوارهای ساکن مناطق محروم  سه میلیون تومان و نودامادها نیز یک میلیون و 800 هزار تومان هدیه ازدواج  به تعداد 3 هزار و 187 فقره با اعتبار 90 میلیارد و 570 میلیون ریال دریافت کردند.

بذرافشان با بیان اینکه برای تأمین این تعداد جهیزیه بیش از 180 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: از این مبلغ حدود 20 میلیارد ریال از طریق درآمد محلی، 145 میلیارد ریال اعتبار دولتی و 15 میلیارد و 184 میلیون ریال از طریق کمک خیران تأمین‌شده است.

وی با بیان اینکه به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های تامین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران و مردم نیکوکار تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می گیرد.

بذرافشان با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است، افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان در بین خانوارها از دیگر اهداف پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج است.

وی با تقدیر از کمک خیران در تهیه جهیزیه برای نوعروسان بیان کرد: مشارکت مردم و خیران در تأمین جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان و کمک به نیازمندان می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه