English

بازیابی پساب در شرکت گاز استان اصفهان / صرفه جویی۶۰ مترمکعب آب

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از بازیابی پساب در شرکت گاز استان اصفهان و صرفه جویی60 مترمکعب آب خبر داد.

بازیابی پساب در شرکت گاز استان اصفهان / صرفه جویی60 مترمکعب آب

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علوی گفت: در شرکت گاز استان اصفهان برای صیانت از منابع آبی، پساب خاکستری تولیدی مورد بازیابی و استفاده مجدد قرار گرفت.

وی بیان داشت:  شرکت گاز استان اصفهان در راستای حفاظت از منابع آبی استان، علاوه بر بهینه‎سازی مصرف آب با بکارگیری تجهیزات بهینه‎ساز، نظیر؛ استفاده از شیرهای اهرمی، شیرهای پدالی، سرشیرهای کاهنده، تغییر روش آبیاری فضای سبز از روش غرقابی به قطره‎ای، استفاده مجدد از پساب خاکستری را با بکارگیری تکنولوژی‎های نوین در فعالیت‎های زیست‎محیطی خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: پساب خاکستری تولیدی ناشی از روشویی و دوش های آب گرم، پس از جداسازی و ذخیره سازی، تصفیه شده و به پکیج تصفیه پمپاژ می گردد و پس از تصفیه کامل و ذخیره در مخزن های مخصوص، برای آبیاری 4هزارمترمربع فضای سبز به کار میرود.

بازیابی پساب

علوی با اشاره به اینکه دراین سیستم پیش‎بینی شده روزانه حدود 2هزار لیتر پساب تولیدی، تصفیه و برای فضای سبز موجود استفاده گردد، افزود: با این تکنولوژی ماهانه حدود 60 مترمکعب آب صرفه‎جویی شده و به عنوان منبع تولید در نظر گرفته می‎شود.

وی هزینه ی اجرایی این پروژه را حدود 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: نیمی از آن برای اجرای خط انتقال ( 300 متر طول خط انتقال ) پساب تولیدی به پکیج هزینه شده که این هزینه، بدون در نظر گرفتن هزینه های تخریب زیست محیطی، هدرروی منابع طی 6 سال  قابل بازگشت می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان، استفاده از این تکنولوژی،گامی کوچک در حفظ منابع آبی و الگویی برای سایر سازمان ها و ادارت بوده و در آینده نیز این طرح در سطح ادارات گازرسانی استان اجرایی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه