English

استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

بهره برداری از ۵۰ مدرسه در بندرعباس در ایام دهه‌ی فجر/استخدام ۵۰۰ معلم قراردادی در مناطق محروم وشرق هرمزگان

استاندار هرمزگان از بهره‌برداری 50 مدرسه در ایام دهه‌ی فجر خبر داد.

بهره برداری از 50 مدرسه در بندرعباس در ایام دهه‌ی فجر/استخدام ۵۰۰ معلم قراردادی در مناطق محروم وشرق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «فریدون همتی» در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه در دهه‌ی فجر امسال ۵۰ مدرسه در هرمزگان به بهره برداری می‌رسد، گفت: ۲۰۰ مدرسه دیگر نیز با مشارکت خیران، بنگاه‌های اقتصادی و اداره کل نوسازی هرمزگان تا مهر آینده ساخته و به آموزش و پرورش استان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: مشکل انشعاب برق و آب ۵۹ مدرسه نیز با اختصاص ۲ میلیارد تومان بزودی حل می‌شود و اداره کل نوسازی مناقصه اجرای این طرح را منتشر کرده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به کمبود معلم در استان گفت: نامه نگاری برای اخذ مجوز استخدام ۵۰۰ معلم قراردادی در مناطق محروم وشرق استان صورت گرفته است و در صورت موفقت سازمان برنامه و بودجه این افراد بکار گرفته می‌شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان افزود: با آماده سازی زیرساخت‌های خوابگاه ومحیط آموزشی دانشگاه فرهنگیان، سهمیه این دانشگاه در سال آینده با جذب هزار نفر نیروی بومی و ماندگار افزایش می‌یابد.

همتی با اشاره به جذب کودکان بازمانده از تحصیل در استان گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ نفر کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است که تاکنون هزار و ۱۷۳ نفر جذب مدارس شده اند.

وی با بیان اینکه برای شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل ردیف خاص در بودجه آموزش و پرورش پیش بینی شده است، گفت: 500  میلیون تومان به صندوق حمایت از پژوهش دانش آموزی اختصاص می‌یابد و از ایده‌های خلاق و نوآورانه دانش آموزی با پرداخت تسهیلات بلاعوض حمایت شود.

استاندار هرمزگان  با تاکید بر ضرورت تقویت بنیه علمی دانش آموزان و اینکه بیش از ۸ هزار نفر در پایه دوزادهم متوسطه در هرمزگان تحصیل می‌کنند. گفت: امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای توزیع بسته‌های آموزشی و تحصیلی میان دانش آموزان پایه دوازدهم متوسطه اختصاص یافته است.

همتی افزود: جوایز متنوعی برای دانش آموزان رتبه برتر کنکور و معلمان این دانش آموزان اختصاص یافته است که مهمترین آن‌ها اهدای دو دستگاه پراید برای دو رتبه برتر در استان است.

«مجتبی زینی وند» معاون وزیر آموزش و پروش و رئیس مدارس غیر دولتی کشور نیز گفت: شورای آموزش و پرورش هرمزگان از نظر اجرا و تصویب مصوبات و پیگیری امور آموزش و پرورش درسال تحصیلی گذشته رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه آموزش و پرورش به موسسان مراکز آموزشی غیر دولتی تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: وزارتخانه بخشی از هزینه‌های برگزاری کلاس‌های تقویت علمی و آموزشی پایه دوازدهم در استان را نیز می‌پردازد.

«موسی دادی زاده» مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با اشاره به اینکه ارتقای رتبه هرمزگان از ۱۷ به ۱۶ در کنکور سراسری و کسب ۱۰۰ رتبه زیر هزار از مهمترین برنامه‌های عملیاتی کنکور در سال آینده است، افزود: در سال ۹۸ به ۹۸ رتبه برتر کنکور نیز جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش، منطقه کوهشاه احمدی جز منطقه درجه ۹ محرومیت قرار گرفت و از سال آینده کلاس‌های رایگان پیش دبستانی در این منطقه برگزار می‌شود.

دادی زاده در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد: ۱۰ منازل سازمانی نیز در شهرستان بوموسی برای معلمان اختصاص داده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه