English

آیت الله فلاحتی در دیدار با مداحان و مسئولان هیات های مذهبی گیلان:

مداحی باید در راستای تعالی انقلاب باشد/ مرکز رصد اشعار مداحان تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت:یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در دوره بعثت عظیم انقلاب اسلامی این است که شعر، شاعری و مداحی باید در راستای تعالی انقلاب باشد.

مداحی باید در راستای تعالی انقلاب باشد/ مرکز رصد اشعار مداحان تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری موج از آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با روسای شورای هیات های مذهبی، اعضای کانون مداحان و مسئولان کانون های فرهنگی تبلیغی استان با اشاره به اینکه شعر و مداحی ریشه در تاریخ اسلام دارد اظهار کرد: مداحان خدمتگزاران آستان معنوی دین هستند.

وی به دو نگاه سلبی و اثباتی در شعر و مداحی اشاره کرد و افزود: نگاه سلبی نسبت به شاعرانی بوده که بی بندوباری را در جامعه ترویج می کنند اما شعری که مایه تکامل جامعه باشد مورد حمایت ائمه(ع) است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شعر، شاعری و مداحی اهل بیت(ع) یکی از ابزارهای ترویج اسلام است، تصریح کرد: شاعران دل سوخته و ولایتمدار به ترویج سیره اهل بیت(ع) می پردازند.

آیت الله فلاحتی، خواستار کنار گذاشتن افراد ناصالح از شاکله مداحان و هیات های مذهبی شد و بیان کرد: بستر فعالیت باید برای افراد مخلص فراهم شود.

وی به برگزاری جلسه های متعدد مقام معظم رهبری با مداحان و شاعران اشاره کرد و افزود: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در دوره بعثت عظیم انقلاب اسلامی این است که شعر، شاعری و مداحی باید در راستای تعالی انقلاب باشد.

اندیشه گرایش به اهل بیت(ع) مهم است

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه اندیشه گرایش به اهل بیت(ع) مهم است، خاطرنشان کرد: امروز باید انقلاب را با دست، زبان، قلم و گفتار حمایت کنیم و بستر برای نام نیک از خود به جا گذاشتن فراهم است.

آیت الله فلاحتی به بیشترین استفاده شهدا از انقلاب اسلامی اشاره کرد ویادآور شد: انقلاب اسلامی رودخانه مواجی است که هر کسی بر خلاف این موج حرکت کند، شکست می خورد.

آیت الله فلاحتی در دیدار با مداحان و مسئولان هیات های مذهبی گیلان2

وی ادامه داد: فعالیت هیات های مذهبی باید طوری باشد که مورد پسند و تایید مراجع تقلید باشد.

امام جمعه رشت به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی بودن اشاره کرد و افزود: همیشه در نظام اسلامی بایدجوشش مردمی وجود داشته باشد.

آیت الله فلاحتی، خواستار زدودن پیرایه ها از هیات های مذهبی شد و بیان کرد: مراجع تقلید به ویژه امام(ره) و مقام معظم رهبری برای هیات های مذهبی حجت هستند و این امر را باید در هیات ها ترویج کنیم.

هیات های مذهبی و مداحان باید مردم را در صحنه نگه دارند

وی با بیان اینکه هیات های مذهبی و مداحان باید مردم را در صحنه نگه دارند، تصریح کرد: مداحی باید برای اهل بیت(ع) و شهیدان باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به بصیرت دهی مردم در مسیر نظام توسط مداحان اشاره کرد و گفت: می طلبد مرکزی برای رصد اشعار مداحان در کانون مداحان گیلان تشکیل شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر پیوند رابطه مداحان با روحانیت، خاطرنشان کرد: پیشرفت کانون مداحان با پیوند با روحانیونی که دارای درک عمیق از دین هستند، تحقق پیدا می کند.

ثبت نام ۲ هزار و ۵۰۰ مداح گیلان در سامانه طوبا

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در دیدار مذکور با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: سال ۱۳۸۵ شورای هیات های مذهبی طبق دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی در استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام جمال یاری به انسجام بخشی هیات های مذهبی گیلان اشاره کرد و افزود: اعضای شورای هیات های مذهبی در شهرستان ها تعداد ۵ نفر و در شهرستان رشت ۹ نفر است.

فعالیت ۵۶ کانون فرهنگی تبلیغی در گیلان

وی با اشاره به فعالیت ۵۶ کانون فرهنگی تبلیغی در گیلان، بیان کرد: موسسه دعبل خزاعی در راستای پیگیری خدمات رفاهی و بیمه مداحان در استان تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از ثبت نام تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مداحان استان در سامانه طوبا خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۹۵۰ هیات مذهبی گیلان در سامانه طوبا ثبت شدند.

یاری به درایت مقام معظم رهبری مبنی بر انسجام مداحان، هیات های مذهبی و کانون های فرهنگی تبلیغی اشاره کرد و یادآور شد: هدایت و نظارت بر فعالیت کانون های مداحان، هیات های مذهبی و کانون های فرهنگی تبلیغی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه