English

آیت الله فلاحتی در جلسه بررسی وضعیت صنعت نوغانداری کشور:

نوغانداری بین جوانان ترویج شود/ جایگاه ویژه نخ ابریشم در نظام اقتصادی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: روش پرورش کرم ابریشم باید تسهیل شود زیرا روش های سنتی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و باید به طرف روش های جدید حرکت کنیم.

نوغانداری بین جوانان ترویج شود/ جایگاه ویژه نخ ابریشم در نظام اقتصادی گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه بررسی وضعیت صنعت نوغانداری در جمع مدیران مرکز توسعه نوغانداری کشور با قدردانی از تلاشگران عرصه بخش کشاورزی اظهار کرد: امروز محصول چای به دلیل بیان و تذکر مستمر به جایگاه ثبات رسیده و چایکاران دغدغه فروش محصول خود را ندارند.

نوغانداری  یک محصول راهبردی در کشور به ویژه در استان گیلان است

وی، نوغانداری را یک محصول راهبردی در کشور به ویژه در استان گیلان عنوان کرد و افزود: خداوند متعال از لعاب دهان کرم محصولی گران قیمت را به بشر هدیه کرده که قابل تصور نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه قدمت ایران در پرورش کرم ابریشم بیش از بسیاری از کشورهای دنیاست، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از جاده ابریشم قبل از اسلام توسط ایرانی ها ایجاد شده و پس از ظهور اسلام قوانینی در فقه برای این محصول وضع شده است.

آیت الله فلاحتی، محصول ابریشم را برای جامعه استراتژیک خواند و بیان کرد: تاریخ پرورش کرم ابریشم در گیلان به هفت هزار سال می رسد و این امر به دلیل وجود دریا و جلگه قابل کشاورزی در این منطقه است.

وی با اشاره به نقش اساسی نخ ابریشم در نظام اقتصادی مردم گیلان، تصریح کرد: کرم ابریشم پس از محصولات برنج و توتون نقش مهمی در استان دارد و باید به این محصول توجه ویژه ای شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ایجاد اشتغال پرورش کرم ابریشم اشاره کرد و گفت: از متولیان صنعت نوغانداری تقاضا دارم این محصول استراتژیک که می تواند اشتغالزایی و ارزآوری داشته باشد، را دوباره احیا کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کالای ایرانی در کشورهای منطقه به ویژه کشور عراق از استقبال خوبی برخوردار است، اظهار کرد: بازاریابی در زمینه محصولات ابریشم از موضوع های حائز اهمیت است.

وی بر ترویج صنعت نوغانداری بین جوانان تاکید کرد و یادآور شد: روش پرورش کرم ابریشم باید تسهیل شود زیرا روش های سنتی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و باید به طرف روش های جدید حرکت کنیم.

جلسه بررسی صنعت نوغانداری در گیلان

تشویق مردم به پرورش کرم ابریشم

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه کاهش تعرفه واردات، تغییر کاربری اراضی و کاهش قیمت سبب کاهش تقاضا برای پرورش کرم ابریشم شده است، بیان کرد: با روش های میان بر می توان مردم را تشویق به پرورش کرم ابریشم کرد.

آیت الله فلاحتی، آموزش روش های جدید آسان در ترویج، تسهیل و تولید انبوه نخ ابریشم را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: بیمه محصولات کشاورزی باید بین کشاورزان ترویج شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای توسعه صنعت نوغانداری مهم است، بیان کرد: روش های نگه داری درخت توت باید به کشاورزان آموزش داده شود ضمن اینکه آموزش باروری برگ درخت توت مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ورود تخم نوغان از خارج از کشور را از دغدغه های خود عنوان کرد و گفت: مرکز توسعه نوغانداری باید رابطه خود با پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان را افزایش دهد.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه در دانش های مختلف باید پیشتاز باشیم، اظهار کرد: سال های آینده امیدوارم کشاورزان دیگر نیازی به تغییر کاربری اراضی خود نداشته باشند و روش های تولیدمحور را اجرا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی