English

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان؛

جایگزینی برای هنر قالیبافان ایرانی وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه علیرغم محدودیت‌های بوجود آمده و تحریم‌های صورت‌گرفته از سوی آمریکا در حوزه صنعت فرش ایران، شاهد رشد هستیم گفت: خوشبختانه فرش ایرانی در تمام دنیا متقاضیان خاص خودش را دارد و جایگزینی برای هنر قالیبافان ایرانی نیست.

جایگزینی برای هنر قالیبافان ایرانی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، سیدمحمد احمدی امروز در جلسه کارگروه فرش استان با اشاره به اینکه قریب به 2 میلیون نفر در سطح کشور در صنعت فرش‌بافی فعالیت دارند، گفت: حدود 13 هزار و 400 نفر فرش‌باف گیلانی در بخش‌های کارگاهی و خانگی مشغول فعالیت هستند که 9 هزار نفر از آنان تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی به وجود برخی مسائل و مشکلات صنفی در مسیر تولید فرش اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود و از طریق راهبری، نظارت و تسهیل زمینه‌ها دغدغه‌های موجود را برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان بر ضرورت توسعه و ترویج تولیدکنندگان فرش در سطح استان تأکید و تصریح کرد: از فرصت‌های برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت جذب نوآموزان به صنعت فرش، ارتقاء مهارت قالیبافان و دوره‌های تخصصی برای طراحان، رنگرزان و ناظران فنی برای توسعه این صنعت استفاده می‌کنیم.

وی تولیدات صنایع دستی استان گیلان را بسیار فاخر ارزیابی و خاطرنشان کرد: ایجاد بستری برای عرضه دائمی محصولات تولیدکنندگان صنایع دستی به ویژه فرش‌بافان منجر به گسترش فعالیت در این بخش می‌شود.

سیدمحمد احمدی افزود: در مناسبت‌های مرتبط با حوزه صنایع دستی می‌توانیم با ایجاد نمایشگاه عرضه محصولات در مناطق پربازدید شهری از تولیدکنندگان صنایع دستی و قالی‌بافان حمایت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه