English

آغاز اجرای طرح غربالگری سلامت در گیلان

طرح ملی غربالگری ایرانیان بالای ۳۰ سال تا ۲۶ دی ماه طی دو نوبت صبح و عصر به همت مدیریت امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراکز درمانی استان اجرا می شود.

آغاز اجرای طرح غربالگری سلامت در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر اهمیت غربالگری در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر تاکید کرد.

شاهرخ یوسف زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیماری های غیر واگیر ۷۳ درصد علت مرگ و میر در ایران را به خود اختصاص داده است. در این زمینه بهبود سبک زندگی و توجه به خود مراقبتی می تواند تاثیر بسزایی در کنترل بیماری های غیرواگیر داشته باشد.

معصومه ادیب  مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در حاشیه اجرای طرح های غربالگری سلامت در استان اظهار داشت: طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان به همت معاونت پرستاری وزارت بهداشت و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سایر ارگان های ذیربط در تمامی بیمارستان های دولتی و غیردولتی از 22 دی ماه سال جاری آغاز شد.

وی اظهار داشت: این طرح به منظور بهبود شاخص‌های مربوط به سلامت و شناسایی افراد مشکوک به پرفشاری خون، اضافه وزن و چاقی و نیز آموزش شیوه سالم همزمان با سایر نقاط کشور در هفته پرستار از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۶ دی ماه سال جاری در تمامی بیمارستان های دولتی، غیردولتی و مراکز بهداشتی درمانی استان اجرا می شود.

آغاز اجرای طرح غربالگری سلامت در گیلان1

ادیب در پایان از تمام گروه‌های داوطلب اعم از دانشجویان پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، فوریت های پزشکی و مامایی مشغول به تحصیل در ترم چهار و بالاتر و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی، مراکز بهداشتی درمانی، بازنشستگان و پرستاران شاغل در مراکز مراقبت در منزل خواست تا در اجرای این طرح ملی مشارکت نمایند.

طرح ملی غربالگری ایرانیان بالای ۳۰ سال  تا ۲۶ دی ماه طی دو نوبت صبح و عصر به همت مدیریت امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراکز درمانی استان اجرا می شود. شهروندان می توانند با ارایه کارت ملی از خدمات رایگان این برنامه بهره مند شوند.

آغاز اجرای طرح غربالگری سلامت در گیلان2

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه