English

فریدون حسن پور در گفتگوی اختصاصی با موج:

بیشترین شکایات مردمی مربوط به سامانه های پیامکی است

فریدون حسن پور گفت: با سوء استفاده برخی افراد از سامانه های پیامکی و ارسال پیام هایی به جهت کلاهبرداری و مواردی از این دست، شکایات زیادی از این سامانه ها صورت گرفته است و مردم مخابرات را در این گونه اقدام ها مسئول می دانند، در حالی که چنین نیست.

بیشترین شکایات مردمی مربوط به سامانه های پیامکی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، هرازگاهی پیام‌هایی با عنوان‌ها و مضامینی گوناگون سر از گوشی‌های پرهیجان درآورده و خود را با نقابی پر  از آب هایِ رنگی و نقش هایِ نگاری که حرص را از دهان می چکاند و می چکاند و حکایت دارد از سعی و مبادرت عزیزان و منابعی که بی‌مبالاتی را از حد گذرانده و در جستجوی زمان ازدست‌رفته از فضا و اکسیژن موجود در آن، هر آنچه را که امکانش به ذهن خطور می‌کند، نقشه راهش را ترسیم کرده و به وادی عمل می‌آزمایند.

این بزرگواران که نونِ زحمات و بازوی پروردهِ خود را می‌خورند در دستیابی به تمایلات و آرزوهای آنیِ خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و برای محقق کردنِ خواسته‌های خود دستِ مخاطبان همسو را در آسمانِ تصوراتی که در پی آن هستند با تبلیغاتی پنهان و آشکار پیدا می‌کنند و گره می‌زنند با مفاهیمی همچون برنده‌ای خوش‌شانس، مهمان سفری رایگان، اپیلاسیون در سه سوت، سفر به برزیل همراه با تسهیلاتی رایگان به انضمام دکتری قطعی از MIT، کاشت موهایی به‌قدر سبدِ لانه کلاغِ آسیایی در یک روز و صرف خاویارِ خزر در عینِ صعود به قله‌های مرتفع به‌راحتی آبِ خوردن و...

سرانجام، مخاطبانِ شکست‌خورده و زیان‌دیده با گام‌هایی سست وبی رمق و دستانی خالی از خواسته‌ها راه به‌سوی مخابرات می‌پیمایند. همراه می‌شویم، از پله‌های ساختمان مخابرات بالا می‌رویم تا جویا شویم احوال حاکم بر پیغام‌ها را، در می‌زنیم و وارد اتاق فریدون حسن‌پور می‌شویم و با او به گفتگو می نشینیم. متن گفتگوی کامل را در ذیل بخوانید:

رئیس روابط عمومی  مخابرات استان همدان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج همدان گفت: بیشترین شکایاتی که به مخابرات استان از سوی مردم ارجاع داده می‌شود در ارتباط با مسابقاتی است که به‌صورت پیامکی صورت می‌گیرد و برخی که دنبال فریب مردم هستند، از این طریق وارد عمل می‌شوند. 

فریدون حسن‌پور افزود: بخشی از جامعه، مخابرات را در این‌گونه اقدام‌ها مقصر می‌دانند و این‌چنین تصور می‌کنند ازآنجایی‌که مخابرات بستر را در جهت ارتباطات فراهم کرده است پس باید در خصوص محتوای آن‌هم مسئول باشد، اما چنین نیست و همه ادارات، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی می‌توانند محتوای خود را در بستر مخابرات ارسال کنند.

فریدون حسن‌پور با تأکید بر اینکه مشکل اصلی در ارتباطات مردمی با توجه به بازخوردهایی که به‌دست‌آمده است، نداشتن اطلاع کافی و گاه لازم از برخی سامانه‌ مخابرات است، گفت: سامانه 2020 برای پشتیبانی از اینترنت و خرابی‌های آن، سامانه 2021 برای ارتباطات مردمی، سامانه 20117 برای رفع خرابی‌های تلفن، 2010 برای پشتیبانی از شرکت‌های تجاری، 3135 سامانه مربوط به اطلاعات عمومی، 9990 سامانه ارتباطات همراه اول و سامانه 195 در ارتباط با شکایت از اپراتورها است.

رئیس روابط عمومی مخابرات استان همدان در خصوص بهره گیری از تکنولوژی های روز در مخابرات استان اظهار داشت: تاکنون اینترنت بر بستر کابل مسی ارائه می شد اما فراهم کردن اینترنت بر بستر فیبرنوری به جهت استفاده در منازل اقدامی درخور توجه است و تازگی دارد. این امکان که به اختصار ftth نامیده می شود انتقال اطلاعات را تا سرعت 100 مگابایت پشتیبانی می کند و این مهم نیاز به همکاری و مساعدت مردم در اعلام نیازهایشان دارد.

حسن پور با تاکید بر اینکه تکنولوژی همواره پیش تر از آموزش است و مردم نباید با سرویس های جدید مخابرات بیگانه باشند، گفت: با بهره گیری از پهنای باندی قوی در تکنولوژ هایی به مانند FTTH  می توان به رشد شاخص توسعه در  استان و توسعه در کسب وکار یاری رساند و در این مسیر  رسانه ها باید اطلاع رسانی های لازم را در انتشار مزایای مرتبط انجام دهند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه