English

آیت الله فلاحتی در مراسم تجلیل از پرستاران آسایشگاه سالمندان رشت بیان کرد:

به بخش معنوی سالمندان توجه شود/ پرستاری یعنی زندگی به مانند فرشتگان

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاثیرگذاری معنویت در زندگی انسان، خاطرنشان کرد: توجه به بخش معنوی و دینی سالمندان حائز اهمیت است.

به بخش معنوی سالمندان توجه شود/ پرستاری یعنی زندگی به مانند فرشتگان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم تجلیل از پرستاران آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت با تبریک روز پرستار اظهار کرد: پرستاری به معنای مانند فرشتگان زندگی کردن است.

وی، پرستاری را جمع تمام رفتارهای نیک انسانی عنوان کرد و افزود: جایگاه پرستاران در قیامت در کنار انبیای الهی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پرستاری آرامش، سعه صدر، اخلاق و رفتار کریمانه و عالمانه می خواهد، تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) مقتدای پرستاران است.

آیت الله فلاحتی، حضرت زینب کبری(س) را پرچم دار نهضت حسینی(ع) خواند و بیان کرد: حضرت زینب کبری(س) کاروان امام حسین(ع) را پیش برد بنابراین پیشوا و مقتدای تمام کسانی است که برای انسانیت کرامت قائل هستند.

وی در ادامه در جلسه اعضای هیئت مدیره آسایشگاه سالمندان و معلولان خیریه رشت بر توجه به وضعیت بهداشت این آسایشگاه تاکید کرد و گفت: دانستن مسائل دینی برای افراد آرامش بخش است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاثیرگذاری معنویت در زندگی انسان، خاطرنشان کرد: توجه به بخش معنوی و دینی سالمندان حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی، خواستار کمک و توجه ویژه به وضعیت پرستاران شد و اظهار کرد: رفتار کریمانه با خیران مهم است.

آیت الله فلاحتی در مراسم تجلیل از پرستاران آسایشگاه سالمندان رشت1

وی با اشاره به بی گناه و معصوم بودن معلولان ابراز نمود: طبق آیات و روایات از آنجایی که معلولان همانند یک کودک هیچ تکلیفی بر گردنشان نمیباشد و در این دنیا گناهی برایشان نوشته نمیشود و به نوعی معصوم هستند میتوانند مستجاب الدعوه باشند.

آیت الله فلاحتی در پایان با بیان اینکه این قشر از جامعه وقتی روز قیامت مقام و جایگاه خود را میبینند، خدا را بابت معلول بودنشان در دنیا شکر میکنند، ابراز نمود: لذا از این افراد بخواهید برایتان دعا کنند چرا که دعا هایشان نزد خداوند به اجابت خواهد رسید.

مهربانی و گذشت ویژگی پرستاری سالمندان است

سید علی حسینی رئیس آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت نیز در مراسم مذکور به خلاقیت پرستاران در رسیدگی به سالمندان در این آسایشگاه اشاره کرد و گفت: مهربانی و گذشت از ویژگی پرستاران است.

در مراسم مذکور، ۱۰ نفر از پرستاران آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت با اهدای لوح تجلیل شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی