English

عملیات اجرایی اصلاح فاز اول شبکه آبیاری دشت میناب آغاز شد

با حضور استاندار هرمزگان کلنگ آغاز عملیات اجرایی اصلاح فاز اول شبکه آبیاری دشت میناب به زمین زده شد.

عملیات اجرایی اصلاح فاز اول شبکه آبیاری دشت میناب آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در این مراسم که نماینده شرق استان هرمزگان در خانه ملت، فرماندار شهرستان میناب و جمعی دیگر از مسئولین حضور داشتند مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان عنوان کرد: این طرح با هدف اصلاح شبکه فرسوده  آبیاری دشت میناب با هزینه اعتبار بالغ بر 400 میلیارد ریال به مساحت 1700 هکتار آغاز شده است.

هوشنگ ملایی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی ،جلوگیری از افت سطح آبخوان، کاهش کیفیت آب منابع زیر زمینی و فرونشست زمین، حذف تلفات نشست و تبخیر از شبکه کانال های آبیاری و تحقق برنامه ریزی مناسب با تحویل حجمی آب به کشاورزان است.

وی افزایش راندمان آبیاری از حدود 30 درصد به بیش از 80 درصد با به کارگیری روش های نوین آبیاری، مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت میناب، کاهش تعارضات اجتماعی ناشی از عدم کفایت آب، تامین انرژی مورد نیاز تحت فشار با استفاده از حد سد میناب، کمک به احیاء دشت میناب، ارتقاء بهره وری در مصرف آب و همچنین ایجاد  ساختار الگوی کشت مناسب منطقه از اهداف دیگر اجرای این عملیات است.

ملایی خاطرنشان کرد: زمان اجرای این عملیات 18 ماه پیش بینی شده است وبا اجرای این عملیات 10 هزار نفر از کشاورزان دشت میناب فرصت شغلی خود را حفظ  می کنند.

دشت میناب ثروت ملی است

در ادامه این برنامه فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در آغازعملیات اجرایی اصلاح و بهسازی فاز اول شبکه آبیاری دشت میناب این خطه را یک ثروت ملی عنوان کرد.

وی در جمع مسئولان و کشاورزان شهرستان میناب گفت: ما در میناب مسائل مختلفی را داریم که یکی از مهم ترین آنها مساله آب است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه از دیرباز شرق هرمزگان منبع تامین آب بخش مرکزی بوده است، افزود: با اجرای عملیات بهره برداری از آب شیرین کن شهرستان بندرعباس نیازی به انتقال آب از شهرستان میناب به بخش مرکزی نخواهد بود.

همتی  تشریح کرد: دشت میناب یک ثروت ملی است که در اختیار مردم خوب این منطقه قرار دارد و ما نباید بگذاریم این ثروت ملی از بین برود. اجرای  فاز اول عملیات اصلاحی و بهسازی  دشت میناب کمک شایانی به ده هزار کشاورز منتفع از این دشت می کند.

استاندارهرمزگان  با اشاره به اینکه نیاز اول امروز استان و شهرستان میناب مساله آب است، خاطرنشان کرد: اگر مساله آب را به صورت جدی پیگیری و حل نماییم می توانیم هزینه یارانه آب را در جاهایی دیگر نظیر مدرسه سازی صرف نماییم.

وی در پایان تصریح کرد: فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، نتیجه مشارکت و نقش مردم در حمایت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای کشور است

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه