English

آیت الله فلاحتی در بازدید از حوزه علمیه اهل بیت(ع) آستانه اشرفیه:

فارغ التحصیلی در حوزه های علمیه معنا ندارد/کرامت انسانی باید در حوزه های علمیه حفظ شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فارغ التحصیلی در حوزه های علمیه معنا ندارد، تصریح کرد: هر فردی که در حوزه های علمیه علم می آموزد باید سخت تر تلاش کند.

فارغ التحصیلی در حوزه های علمیه معنا ندارد/کرامت انسانی باید در حوزه های علمیه حفظ شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جریان بازدید از حوزه علمیه اهل بیت(ع) آستانه اشرفیه در جمع طلاب این حوزه اظهار کرد: تمام مراکز علمی دنیا سکوی پرتاب انسان ها به طرف مال و جاه هستند اما حوزه های علمیه در طول تاریخ سکوی پرتاب افراد به طرف مال و جاه نبودند.

فارغ التحصیلی در حوزه های علمیه معنا ندارد

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فارغ التحصیلی در حوزه های علمیه معنا ندارد، تصریح کرد: هر فردی که در حوزه های علمیه علم می آموزد باید سخت تر تلاش کند.

وی به خالص بودن طلبه ها در کسب دانش دینی اشاره کرد و افزود: تمام حرکت های نظام هستی به طرف خداوند است و در این عرصه باید در جاده خودسازی حرکت کنیم.

کرامت انسانی باید در حوزه های علمیه حفظ شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کرامت انسانی باید در حوزه های علمیه حفظ شود، تصریح کرد: هیچ مرکزی در دنیا مانند حوزه های علمیه شیعه به فکر خودسازی نیست.

امام جمعه رشت همچنین در جمع استادان حوزه علمیه اهل بیت(ع) آستانه اشرفیه نیز گفت: حوزه های علمیه کانون تربیت طلاب دینی هستند و باید به آموزش ادبیات طلبه ها توجه ویژه شود.

وی بر ارتقای جایگاه علمی حوزه های علمیه گیلان تاکید کرد و افزود: عالمان دینی باید خود را وقف حوزه های علمیه کنند.

آیت الله فلاحتی در بازدید از حوزه علمیه اهل بیت(ع) آستانه اشرفیه1

امام جمعه رشت با بیان اینکه مقاله ها و رساله های علمی ارایه شده توسط حوزه های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اندازه یک قرن است، تصریح کرد: مقاله ها و رساله های ارایه شده توسط حوزه های علمیه در طول تاریخ شیعه کم نظیر است.

آیت الله فلاحتی به حضور طلبه ها در المپیادها و جشنواره های مختلف اشاره کرد و گفت: شرکت طلاب در جشنواره های داخلی و خارجی حایز اهمیت است.

انقلاب اسلامی را حوزویان حفظ کردند

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی را حوزویان حفظ کردند، بیان کرد: حوزه های علمیه با کمترین امکانات بیشترین تلاش را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ارتقای پایه های عقیدتی و روابط اخلاقی طلبه ها تاکید کرد و یادآور شد: ارتقای علمی طلبه ها باید در حوزه های علمیه پیگیری شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر مطالعه طلاب، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود طلبه ها دلداده حوزه های علمیه شوند زیرا اگر کسی دلداده حوزه شد، عمیق می شود.

وی، خواستار تبیین جایگاه حوزه های علمیه برای طلاب شد و اظهار کرد: سالانه هر کدام از طلبه ها باید ۱۰ جلد کتاب مطالعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه