English

آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت خواستار شد؛

اختصاص بخشی از بودجه برای توسعه کشاورزی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: بخش هایی از اعتبارات بودجه گیلان باید برای تامین آب و توسعه کشاورزی استان اختصاص داده شود.

اختصاص بخشی از بودجه برای توسعه کشاورزی گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: گریزی از مرگ نیست و باید برای زندگی آخرت خود را آماده کنیم.

وی به ۱۴ دی ماه روز جهاد کشاورزی در تقویم کشور اشاره کرد و افزود: بخش هایی از منابع بودجه ای گیلان باید برای تامین آب و توسعه کشاورزی استان اختصاص داده شود ضمن اینکه امیدوارم با تلاش مسوولان شاهد استفاده بهینه از منابع آب، خاک و کشاورزی گیلان باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فرمان کشف حجاب توسط رضا قلدر در ۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴ ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: هنوز شاهد یکی از حوادث تلخ و نکبت بار رضاخانی در کشور هستیم و رضا شاه ملعون بی حجابی و بی بندوباری را در جامعه ترویج کرد.

تلاش دشمن در ترویج فرهنگ غربی در جامعه

آیت الله فلاحتی به تلاش دشمن در ترویج فرهنگ غربی در جامعه اشاره کرد و گفت: انگلیسی ها درصددند بی لیاقت ها در کشور بر سر کار باشند.

وی با تاکید بر ترویج حجاب فاطمی و زینبی در جامعه، بیان کرد: اگر دین به صورت منطقی معرفی شود بانوان احکام اسلامی را پذیرفته و رعایت می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ را نقطه عطفی در قیام ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی خواند و تصریح کرد: در فتنه سال ۸۸ مردم ایران به ویژه گیلان مانند ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ درک و شناخت صحیحی از جریان ها داشتند و توانستند کاخ قدرت های سلطه گر را به لرزه درآورند.

عصبانیت ملت ایران نسبت به دشمنان دین خدا

آیت الله فلاحتی به عصبانیت ملت ایران نسبت به دشمنان دین خدا اشاره کرد و یادآور شد: امید به آینده همراه با توکل به خداوند و همچنین به نتیجه رسیدن ایستادگی، درس هایی است که ملت ایران در ۹ دی سال ۱۳۸۸ آموختند.

وی با اشاره به اینکه نظام سرمایه داری غرب در حال افول است، اظهار کرد: دنیا به این نتیجه رسیده ایران اسلامی برنده عرصه های جهانی است.

امام جمعه رشت به وجود مشکلات در جامعه اشاره کرد و گفت: تحمل سختی ها نتیجه اش وجود مردمی با نشاط و با معنویت است.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به نظام خانواده از نگاه قرآن و اسلام، بیان کرد: نبود تربیت درست و نداشتن آگاهی پدران و مادران از مسایل تربیتی موجب ریزش افراد در جامعه می شود.

وی، بیان مسایل تربیتی را از وظایف عالمان دینی برشمرد و تصریح کرد: پایه های یک جامعه سالم در سایه انسان هایی شکل می گیرد که تربیت شده مکتب اسلام باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه