English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد

راه اندازی نخستین پردیس زیست محیطی کشور در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از راه اندازی نخستین پردیس زیست محیطی کشور در اصفهان خبر داد.

راه اندازی نخستین پردیس زیست محیطی کشور در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، علی دهنوی در جمع اصحاب رسانه گفت: نخستین پردیس زیست محیطی کشور در اصفهان راه اندازی می شود.

وی اظهار داشت: تفاهم نامه راه اندازی این فرهنگسرا  با سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان در 
آذر ماه به امضا رسید و برای تجهیز، بهسازی ، فضاسازی و راه اندازی این فرهنگسرا اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان پیش بینی شده است.

دهنوی افزود: یکی از اهداف بزرگ ایجاد این فرهنگسرا ، متمرکز کردن سازمان های مردم نهاد و همکاری آنها در این مجموعه برای فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه است.

وی از تولید و توزیع جعبه های ایمن برای جمع آوری پسماندهای ویژه خانگی خبر داد و گفت: این جعبه ها در سایزهای پنج و دو لیتری طراحی و در سه منطقه مختلف شهر  زینبیه ، مدرس و آپارتمانهای جدید شهر منطقه ۷   به صورت آزمایشی توزیع شده است.

پسماند در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بیان داشت: برای سال آینده 2 ابرپروژه در دست اقدام داریم که استحصال هیدروکربن صادراتی از ریجکت خطوط پردازش پسماند به روش پیرولیز یکی از این دو پروژه است که اقدامات لازم جهت ریجکت خطوط پردازش انجام شده است.

دهنوی افزود: در این پروژه ۴۰۰ تن پسماند غیرقابل استفاده به مواد نفتی تبدیل می شود.

 وی بیان کرد: با اجرای این پروژه دفن پسماند که در حال حاضر ۵۰ درصد است به ۱۰ درصد می‌رسد و در جهت حفظ محیط زیست، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و مدیریت پسماند موثر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: مهمترین اقدام شهرداری اصفهان طراحی و احداث دو خط جدید در کارخانه پسماند است که با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان در شهریورماه سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه