English

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان

سهم گلستان از مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی ۶ تا ۷ هزار واحد در سال است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت:سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی شده که سهم استان گلستان سالانه 6 تا 7 هزار واحد مسکونی بوده است.

سهم گلستان از مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی 6 تا 7 هزار واحد در سال است

به گزارش خبرگزاری موج گلستان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان با اشاره به اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان  گلستان در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: تاکنون بیش از 1000 میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان گلستان پرداخت شده است.

محمدتقی زمانی‌نژاد افزود: در استان گلستان براساس آخرین سرشماری 228 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد 128 هزار واحد آن غیرمقاوم هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: با توجه به حادثه خیز بودن استان و درصد بالای تخریب خانه های غیر مقاوم در حوادث از روستائیان می‌خواهیم برای جلوگیری از هرگونه خسارت جانی و مالی نسبت به مقاوم‌سازی خانه‌های خود اقدام کنند.

زمانی‌نژاد افزود: از روستائیان می خواهیم که با استفاده از تسهیلات 25 میلیون تومانی بنیاد مسکن استان که با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود، سریع‌تر نسبت به نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: روستائیان همچنین در صورت تمایل به بخشودگی سود و جرائم دیرکرد تسهیلات حوادث غیرمترقبه و مسکن روستایی به بانک مسکن مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در ادامه درباره ساخت مسکن روستایی هم اظهار کرد: این طرح از سال 84 در کشور آغاز شد و سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی شده که سهم استان گلستان سالانه 6 تا 7 هزار واحد مسکونی بوده است.

زمانی نژاد تأکید کرد: این طرح در برنامه ششم توسعه هم ادامه خواهد داشت و تا پایان برنامه باید خانه‌های غیرمقاوم روستایی در استان، مقاوم‌‌سازی و نوسازی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه