English

استاندار کردستان عنوان نمود:

اتاق بازرگانی باید در راستای تقویت ارتباط با سرمایه گذاران اقلیم کردستان تلاش کند

استاندار کردستان ضمن تاکید بر تقویت ارتباط با سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق افزود: اتاق بازرگانی باید در راستای این موضوع مهم تلاش کند تا از پتانسیل سرمایه گذاران اقلیم در استان خودمان استفاده کنیم.

اتاق بازرگانی باید در راستای تقویت ارتباط با سرمایه گذاران اقلیم کردستان تلاش کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ بهمن مرادنیا گفت:اتاق بازرگانی باید در راستای تقویت ارتباط با سرمایه گذاران اقلیم کردستان تلاش کند.

استاندار کردستان روز سه شنبه در سی امین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با دستور کار تشریح مسایل و مشکلات حوزه تجارت خارجی استان و ارائه راهکارهای عملیاتی اظهار داشت: در استان ما این شبکه مفسدان ارز دولتی کشف شد پس هر کسی که خلاف می کند باید نگران باشد.

وی اضافه کرد: از افرادی که درست کار می کنند با تمام توان حمایت می کنیم لذا جای هیچ نگرانی برای فعالیت های آنها نیست.

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات روز دوشنبه از انهدام شبکه مفسدان ارز دولتی در استان کردستان و دستگیری 11 عضو آن خبر داد بود.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان کردستان با هوشیاری و اقدامات به هنگام، پیچیده و گسترده اطلاعاتی شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوء استفاده کنندگان ارز دولتی را شناسایی، منهدم و 11 نفر از عناصر اصلی آن را دستگیر کردند.

در شرایط حساس اقتصادی و لزوم برنامه ریزی دقیق در استفاده از ذخایر ارزی، این شبکه معادل چهار هزار و 700 میلیارد تومان ارز دولتی را به بهانه واردات کالاهای ضروری مردم از کشور خارج و در برخی از کشورها سرمایه‌گذاری کرده اند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج ) در دام افتادند.

این شبکه، ارزها را با استفاده از کارت‌های بازرگانی شرکت‌های صوری و با جعل پیش‌ فاکتور برای ثبت سفارش واردات کالاهای ضروری و با پرداخت رشوه از بانک های مختلف دریافت کرده و با عدم انجام تعهدات ارزی و استفاده از ترفندهای مختلف، مانع از اجرای اقدامات قانونی بانک‌ها در پیگیری اعتبارات ارزی شدند.

وزارت اطلاعات به عموم مردم شریف ایران توصیه می‌کند موارد سوء استفاده مالی به ویژه درحوزه ارز دولتی را از طریق تلفن 113 به ادارات کل اطلاعات استان خود اطلاع دهند تا با اقدام به موقع از گسترش آثار سوء اقدامات مجرمانه جلوگیری شود»

استاندار کردستان بر شفاف بیان کردن مسایل و مشکلات تاکید کرد و افزود: به جای بیان حجم زیادی از مشکلات که امکان رسیدگی به آنها در یک نشست مقدور نیست در هر جلسه یک یا دو مشکل مهم مطرح شود.

وی در ارتباط با وضعیت انبارها در مرز باشماق یادآور شد: این انبارها در اختیار ما نیست و ما هم بارها در خصوص تعیین تکلیف آنها مکاتبه کرده و خود مدعی هستیم باید مورد استفاده قرار گیرند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه یکی از دلایل مخل مرز باشماق این انبارها است، تاکید کرد: برای رفع مشکل پرونده انبارهای مرز باشماق وکیل گرفتیم و 18 دی امسال دادگاه آن برگزار می شود.

وی گفت: اگر اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی می خواهد در مرز باشماق در چارچوب مشخص و مقررات موجود انبار ایجاد کند، موافق آن هستیم.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر تقویت ارتباط با سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق افزود: اتاق بازرگانی باید در راستای این موضوع مهم تلاش کند تا از پتانسیل سرمایه گذاران اقلیم در استان خودمان استفاده کنیم.

مرادنیا یادآور شد: در ارتباط با وضعیت مرزهای سیرانبند و سیف نیز پیگیری هایی انجام شده و هفته آینده هیاتی متشکل از نماینده دولت در اقلیم کردستان عراق، قرارگاه رمضان و دیگر مسئولان به کردستان می آیند و بیشتر به این موضوع پرداخته می شود. 

استاندار کردستان در خصوص موازی کاری در مرز باشماق اظهار داشت: گمرک ‌اقتدار خود را در این مرز حفظ و‌ به وظیفه قانونی خود به نحو احسن عمل کند و اگر هنگ مرزی در حوزه رسالت گمرک دخالت می کند این نشانه ضعف گمرک است.

مرادنیا با بیان اینکه هنگ مرزی حق دخالت ندارد، تاکید کرد: به هر طریقی است گمرک مقررات قانونی را در این مرز انجام دهد.

وی گفت: اتاق بازرگانی به نمایندگی از تولید کنندگان، صادرات و واردات کالا را انجام دهد چون اینگونه می تواند تولید کنندگان را حمایت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه