English

استاندار کردستان:

شهرداری‌ها نیازمند خروج از شیوه کار سنتی هستند

استاندار کردستان بر ضرورت خروج شهرداری‌ها از شیوه کار سنتی و توجه به راه‌های نوین برای ایجاد درآمد پایدار تاکید کرد.

شهرداری‌ها نیازمند خروج از شیوه کار سنتی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ بهمن مرادنیا گفت:شهرداری‌ها نیازمند خروج از شیوه کار سنتی هستند.

استاندار کردستان در همایش شهرداران و جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان کردستان با بیان این مطلب گفت: علیرغم وجود نیروهای زیاد در شهرداری‌ها بازهم نارضایتی از نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی شهرداری‌ها وجود دارد.

وی بر ضرورت مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی به مردم در شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: بیشتر استخدام در شهرداری‌ها در گذشته بر اساس سفارش بوده که این مسئله هم اکنون به مشکل تبدیل شده است.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به فعال‌تر شدن کمیسیون ماده پنج تاکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاران به دنبال کسب سود هستند و برای افزایش درآمد شهرداری‌ها، لازم است در حوزه مجوز برای بلند مرتبه سازی در سنندج و دیگر شهرستان‌ها تجدید نظر شود.

وی بابیان اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌ها نباید هزینه‌های خود را به شهرداری‌ها تحمیل کنند ادامه داد: هر دستگاهی برای برنامه‌هایش اعتبار خاص خود را دارد و نباید اجازه داد بخشی از آن هزینه‌ها به شهرداری‌ها تحمیل شود.

مرادنیا افزود: شهرداری‌ها برای هزینه پرسنل خود دچار مشکل هستند و نمی‌توانند به شهروندان خدمات‌رسانی مطلوب داشته باشند و برهمین اساس نباید دستگاه‌ها از شهرداری‌ها توقع کمک داشته باشند.

استاندار کردستان همچنین خواستار استفاده شهرداری‌ها از مشاورین و وکلای درجه یک در دعاوی قضایی تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است شهرداری‌ها جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم از وکلای توانمند بهره بگیرند.

مرادنیا ضمن تشویق شهرداران به استفاده از تریبون‌های مختلف برای تشویق مردم به پرداخت حق و حقوق شهرداری‌ها گفت: اگر مردم اعتماد داشته باشند و عیناً خدمات و پاسخگویی مطلوب را شاهد باشند بی گمان با شهرداری‌ها همکاری خواهند کرد.

وی در ادامە سخنان خود بە وضعیت سازمان همیاری نیز اشاره کرد: سازمان همیاری با توجه به حجم نیرو، امکانات و پروژه‌های در اختیار باید بتواند به راحتی از پس هزینه‌های جاری بربیاید.

استاندار کردستان اصلاح وضع موجود و ریسک‌پذیری را لازمه تداوم حیات این سازمان دانست و گفت: اگر ماشین آلات این سازمان فرسوده است باید هر چه زودتر نسبت به فروش و جایگزینی ماشین آلات اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه