English

مجری استانی طرح های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کردستان

بنیاد برکت در مناطق محروم کردستان تسهیلات اشتغالزایی ۴ درصدی پرداخت می کند

مجری استانی طرح های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کردستان گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم روستایی کردستان تسهیلات اشتغال زایی 4درصد در قالب چهار طرح( سحاب، آسمان، آفتاب وشهاب) پرداخت میکند.

بنیاد برکت در مناطق محروم کردستان تسهیلات اشتغالزایی 4 درصدی پرداخت می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ کامبیز محمدی اظهار داشت: بنیاد برکت در مناطق محروم کردستان تسهیلات اشتغال زایی 4درصدی پرداخت می کند.

مجری استانی طرح های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت در جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و کشاورزی قراردادی، اظهار کرد: هدف ما ایجاد درآمد با توانمند کردن  افراد کم بضاعت و و محرومین ساکن در روستاهای استان است که با برگزاری کارگاه ای آموزشی و مطالعات میدانی افراد جویای کار شناسایی می شوند و در قالب طرح های چهار گانه بنیاد  مورد حمایت قرارمیگیرند.

وی در مورد طرح سحاب (سرمایه گذاری حمایتی اقتصادی برکت)اذعان کرد: در این طرح با ورود به روستاهای محروم افراد بیکار و متقاضی شغل شناسایی میشوند و با پرداخت تسهیلات 4 درصد برای آنها شغل ایجاد می کنیم.

مجری استانی طرح های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت میزان پرداخت تسهیلات درطرح سحاب برای هر فرد متقاضی را تا سقف 40 میلیون تومان عنوان کرد و تصریح کرد: در بحث مشاغل خانگی، دامداری، زنبور عسل، پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ، رنگ ریزی و ... بنیاد برکت آماده پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال است.

محمدی اذعان کرد در مرحله اول (تا پایان سال 97) شهرستان های سروآباد و بیجار زیر پوشش این طرح ها قرار دارند که در سال آینده شهرستان های دیگر استان با افزایش میزان تسهیلات مورد حمایت و زیر پوشش طرح های چهارگانه بنیاد قرار خواهند گرفت.

وی طرح آسمان(آیین نامه سرمایه گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) را هم این گونه تشریح کرد:  در این طرح  در روستاهای محروم و شناسایی شده، گروه های 20 نفری از روستائیان و محرومین تشکیل می شود و صندوقی با عنوان صندوق پشتیبان برای این گروه تشکیل و به جمع آوری سرمایه از اعضای صندوق اقدام می کنند.

مجری استانی طرح های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت افزود: بنیاد برکت در بازه زمانی هر چهار ماه یک بار،  به هر میزان که آورده داشته باشند 2 برابر آورده سرمایه بلاعوض در اختیار آنها قرار می دهد، به عنوان مثال برای یک گروهی که بعد از 4 ماه آورده آن به 5 میلیون تومان برسد بنیاد برکت 10 میلیون تومان بلاعوض به صندوق گروه واریز می کند.

وی پرداخت وام های کارگشایی در گروه را از مزایای این نوح تشکیل گروه و افزایش سرمایه دانست و تصریح کرد: بعد از مدتی به گروه تسهیلات 400 میلیون تومانی 4 درصد در دو مرحله (برای هر فرد 20 مییلون تومان) برای ایجاد شغل پرداخت می شود.

محمدی با بیان اینکه  گروه های مورد نظر در روستاهای  بیجار و سرآباد در حال تشکیال است اضافه کرد: این گروه های به صورت بلند مدت زیر پوشش حمایت بنیادبرکت خواهند ماند.

وی تصریح کرد: این گروه ها بعد از مدتی زیر پوششش طرح آفتاب (آیین نامه فقر زدایی و توان افزایی برکت) قرار می گیرند و در جهت تشکیل تعاونی حمایت مالی و فکری میشوند.

مجری استانی طرح های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: این بنیاد با تامین 25 درصد بلاعوض آورده و مکلف کردن بانک عامل هم برای تامین 50 درصد سرمایه تعاونی و تنها با تامین 25 درصدی سرمایه از سوی اعضا تعاونی تشکیل و در راستای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی برای اعضای گروه اقدام می کند.

وی توانمندی و آموزش به صورت فردی و گروه هی را از مزایای این طرح ها دانست و تصریح کرد: در طرح چهارم یعنی شهاب(شتاب افزایی هادی اقتصادی برکت) 200 میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد واحدهای تولیدی که بتواند برای 5 نفر شغل مستقیم ایجاد کند پرداخت می شود. (به ازای هر 20میلیون تومان یک شغل).

محمدی از مزایای تسهیلات پرداختی از سوی بنیاد برکت در استان کردستان؛ به آسان کاری فراوان در تامین تضامین، جلوگیری از تردد ارباب رجوع به بانکهای عامل، بازپرداخت طولانی مدت 3 تا 5 ساله، سود4 درصدی و ... اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه