English

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان بیان کرد؛

محله بندی اقدامی کاربردی در جهت برنامه ریزی های حوزه زمین شهری

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: محله بندی به عنوان پایه ای در برنامه ریزی کاربری زمین شهری برای توزیع و تخصیص مناسب کاربری ها، تعیین استانداردها و سرانه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

محله بندی اقدامی کاربردی در جهت برنامه ریزی های حوزه زمین شهری

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، با هدف تهیه برنامه محله بندی و تدوین سند عملیاتی راهبردی شهرداری های سراسر استان نشستی به ریاست هوشنگ عباسقلی زاده مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان و با حضور مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان و رئیس جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.

در این نشست راهکارهای لازم در جهت تهیه برنامه های عملیاتی و محله بندی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عباسقلی زاده در این نشست اظهار داشت: محله به عنوان یک واحد اجتماعی – کالبدی از جمله عناصر تشکیل دهنده فضای شهر است که بنا به همگونی درونی نسبی، محدوده آن قابل تعریف بوده و شناخت محدوده واقعی محلات و سایر واحدهای فضایی شهر را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه نتیجه بررسی های موقعیت شناختی در این محوطه موجب ترسیم مرزها می شود، خاطرنشان کرد: محله بندی به عنوان امری پایه ای در برنامه ریزی کاربری زمین شهری برای توزیع و تخصیص مناسب کاربری ها، تعیین استانداردها و سرانه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان بر ضرورت همکاری شهرداران در تهیه برنامه محله بندی و برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری های سراسر استان تاکید کرد و اجرای صحیح این طرح را گامی در مسیر توسعه کشور خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه