English

رئیس انجمن قلب ایران؛

اکثر سیگاری ها دچار بیماری های قلبی و عروقی می‌شوند

رئیس انجمن قلب ایران با بیان اینکه کسانیکه دخانیات مصرف می‌کنند بیش از دو برابر دیگر افراد سکته‌های قلبی و مغزی می‌کنند، گفت: حدود 90 درصد از افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند.

اکثر سیگاری ها دچار بیماری های قلبی و عروقی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «فریدون نوحی» در حاشیه سومین کنگره ملی دخانیات و سلامت با محوریت پیشگیری و کنترل دخانیات در بندرعباس، در جمع خبرنگاران بیان کرد: حدود 600 هزار نفر از کودکان و کسانی که در کنار والدین سیگاری یا همکاران سیگاری زندگی می‌کنند؛ دچار عارضه می‌شوند و از بین می‌روند.

وی اضافه کرد: کسانی که در معرض دود مواد دخانی هستند بیشتر از کسانی که مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌گیرند.

دکتر نوحی ابراز کرد: از 18 میلیون مورد مرگ ناشی از دخانیات در دنیا 10 درصد آن به علت مشکلات قلبی و عروقی فوت می‌کنند، البته بستگی به شرایط و مناطق مختلف کشورها دارد.

وی بیان کرد: مصرف دخانیات در کشورهای اروپای شرقی نسبت به سایر کشورها بیشتر است و درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در این کشورها بیشتر از بیماری‌های ریوی است.

نوحی تصریح کرد: اگر ما قوانینی داشته باشیم که افراد در مکان‌های عمومی و جاه‌هایی که دیگران هستند؛ اجازه استفاده از مواد دخانی داده نشود؛ سکته‌های قلبی 15 درصد کاهش پیدا می‌کند.

رئیس انجمن قلب ایران یادآور شد: دخانیات عروق را تنگ و یا مسدود می‌کند؛ سکته‌های قلبی، مغزی و یا حتی قطع اندام‌ها همگی از عوارض مصرف این مواد است. اطلاع‌رسانی و آموزش نقش اصلی در کنترل دخانیات و پیشگیری از آن دارد.

نوحی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قطع سیگار می‌تواند شرایط سلامت انسان را به‌طور طبیعی بازگرداند و همچنین عوارض را کاهش دهد. لذا ظرف مدت 15 سال بعد از ترک سیگار، فرد کاملاً مثل افراد غیر سیگاری می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه