English

با حضور فرماندار فومن؛

موانع ایجاد شرکت توسعه و عمران شهرستان فومن بررسی شد

نشست هماهنگی برطرف کردن موانع ایجاد شرکت توسعه و عمران شهرستان فومن با حضور اعضای هیأت موسس و به ریاست فرماندار شهرستان فومن انجام شد.

موانع ایجاد شرکت توسعه و عمران شهرستان فومن بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، در این نشست محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن بر ضرورت هرچه سریعتر جذب اعضا و تشکیل شرکت توسعه و عمران شهرستان فومن تاکید کرد و افزود: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری به عنوان مسئول مستقیم برگزاری این جلسات انتخاب می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های استان و کشور مغفول مانده است اظهار کرد: اگرچه شاهد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان هستیم اما هم اکنون اجماع جهانی علیه ایران وجود ندارد و از سوی دیگر نیز بودجه کشور به صورت ویژه و برای شرایط تحریم تدوین شده است.

تشکیل شرکت تعاونی سبب تجمیع سرمایه‌های خرد می شود

قاسم نژاد با بیان اینکه تشکیل شرکت تعاونی سبب تجمیع سرمایه‌های خرد می شود، تصریح کرد: با مشارکت یکدیگر و ایجاد سرمایه کلان می توانیم موفق شویم و ظرفیت‌های شهرستان را به منصه ظهور برسانیم.

طبق قوانین نیم درصد جمعیت شهرستان باید عضو تعاونی شوند

فرماندار شهرستان فومن تشکیل تعاونی عمران و توسعه شهرستان فومن را سبب ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد و گفت: طبق قوانین نیم درصد جمعیت شهرستان باید عضو تعاونی شوند و سهم پرداختی هر نفر نیز ۶۰۰ هزار تومان است که ۲۰۰ هزار تومان آن در ابتدا پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه هیات موسس به عنوان عصاره نمایندگان مردم وظیفه جذب و آگاه سازی شهروندان را برعهده دارند، تصریح کرد: در این زمینه کمیته جذب با حضور نمایندگانی از اصناف، صنعت و معدن، آموزش و پرورش، تعاونی دهیاران، فعالان عرصه گردشگری تشکیل شود.

قاسم نژاد با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان فومن خواستار تشکیل کمیته  پروژه یابی متشکل از منابع طبیعی، آبیاری، جهاد کشاورزی، گردشگری  شهرداری‌ها و راهداری ها شد و افزود: این شهرستان از منابع طبیعی بسیار خوبی برخوردار است و باید از ظرفیت استخرهای طبیعی و آب بندان ها برای ایجاد اشتغال جوانان بهره گرفت.

راه اندازی شرکت عمران و توسعه در یازده شهرستان استان گیلان

در ادامه این نشست علی پناه رئیس اداره توسعه تعاونی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه طبق قوانین دو نوع تعاونی در کشور داریم، متذکر شد:  مجلس برای شرکت های عمران و توسعه، قوانین متفاوتی نسبت به تعاونی ها وضع کرده است و این شرکتها دارای اختیاراتی فراتر از یک شرکت تعاونی معمولی هستند و می توانند شرکت اقماری ایجاد کرده و دایره فعالیتهای اقتصادی و عمرانی خود را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه راه اندازی شرکت عمران و توسعه سبب ایجاد اشتغال، عمران و آبادانی میشود، تصریح کرد: مشارکت مردمی سبب تولید ثروت شده و توسعه را به دنبال دارد.

علی پناه با بیان اینکه در یازده شهرستان استان گیلان، شرکت عمران و توسعه درحال راه اندازی است، گفت: در کنار فرهنگ‌سازی باید زمینه اعتماد مردمی را نیز ایجاد کرد و با جذب اعضا این شرکت را در شهرستان فومن تشکیل دهیم.

در این جلسه هر یک از اعضای حاضر نظارت خود را ارائه کردند و در پایان رضا خاکسار به عنوان رییس هیات موسس و محب خواه به عنوان دبیر انتخاب شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه