English

رئیس هیئت رئیسه انجمن حرفه ای بوم گردی ایران:

موقوفات در توسعه گردشگری نقش موثری دارند

رئیس هیئت رئیسه انجمن حرفه ای بوم گردی ایران گفت: موقوفات بهترین ظرفیت را جهت توسعه بوم گردی و گردشگری برای علاقمندان جهت سرمایه گذاری در این بخش دارا است.

موقوفات در توسعه گردشگری  نقش موثری دارند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سید مازیار آل داود بیان داشت: موقوفات بهترین ظرفیت را جهت توسعه بوم گردی با حداقل سرمایه گذاری و بالاترین میزان اشتغال و ارزش افزوده را برای علاقمندان جهت سرمایه گذاری در این بخش دارا است.

وی اظهار داشت: در اقصی نقاط کشور خانه های تاریخی زیادی وجود دارند که بسیاری از آنان نیز موقوفه هستند و می توان با سرمایه های اندک بخش خصوصی آنان را احیا کرد و این اماکن نیز دارای ظرفیت های بالای جهت جذب گردشگر هستند.

آل داود افزود: احیای این خانه های تاریخی که جزء هویت ملی مردم بزرگ ایران نیز محسوب می شوند باعث رونق اقتصادی برای مردم مناطق کوچک و بزرگ و همچنین ایجاد اشتغال محلی می شود و همچنین باز نشر سنت های قدیمی و تکثیر فرهنگ غنی ملی مذهبی می شوند.

وی در ادامه به سرمایه گذاری که 20 سال قبل در یکی از خانه های قدیمی و موقوفه شهرستان خور و بیابانک و در روستای گرمه توسط وی انجام شده است اشاره و خاطر نشان شد: اکنون 19 سال است که با اجرای برنامه های تبلیغی و همچنین فعالیت های فرهنگی توانسته ایم برای 206 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با احیای این موقوفه اشتغال ایجاد کنم و این موضوع نیز به ایجاد یک اقامتگاه بوم گردی در این روستا منجر شده که در این مکان روزانه میزبان گردشگران مختلف از اقصی نقاط مختلف جهان از جمله کشورهایی همچون، آلمان، سوئیس، فرانسه، هند، چین و... هستیم و این امر نیز یک افتخار برای من محسوب می شود.

رئیس هیئت رئیسه انجمن حرفه ای بوم گردی ایران با دعوت از فعالان صنعت توریسم و گردشگری در جهت احیای موقوفاتی که ظرفیت گردشگری را دارند یادآور شد: اداره اوقاف و امور خیریه نیز می تواند در ایجاد تعامل مناسب و همچنین مهیا کردن زمینه برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این راستا گام های موثر و تاثیرگذاری بردارد که این موضوع باعث اجرای نیت واقف نیک اندیش آن موقوفه می شود و موقوفه نیز احیا و رونق اقتصادی و اشتغال را نیز برای جامعه و فرد سرمایه گذار به همراه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه