English

واکنش استانداری لرستان به اظهارات علاالدین بروجردی؛ انتصاب احمد مرادپور قانونی است

استانداری لرستان در بیانیه‌ای، به سخنان جنجالی علاالدین بروجردی در نمازجمعه شهرستان بروجرد واکنش نشان داد.

واکنش استانداری لرستان به اظهارات علاالدین بروجردی؛ انتصاب احمد مرادپور قانونی است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، اداره کل روابط عمومی استانداری لرستان در بیانیه‌ای، به سخنان جنجالی علاءالدین بروجردی در نمازجمعه شهرستان بروجرد که گفته بود انتصاب احمد مرادپور به عنوان معاون عمرانی استاندار لرستان خلاف قانون بوده و حذف فرماندار این شهرستان از کمیسیون ماده 100 نیز اقدامی فراقانونی است واکنش نشان داد.

در بیانیه استانداری لرستان که متن آن در اختیار موج قرار گرفته، آمده است:

در پاسخ به بیانات آقای بروجردی نماینده مردم شریف بروجرد در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز وحدت بخش جمعه 97/9/23 در خصوص انتصاب معاون هماهنگی امور عمرانی و معرفی اعضای کمیسیون های ماده 100 شهرداری بروجرد؛ مستندات به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام می گردد:

1-در ارتباط با انتصاب معاون عمرانی استاندی لرستان، به استناد مفاد لایحه اصلاح تبصره ذیل ماده 6 قانون تقسیمات کشوری و وظایف  فرمانداران و بخشداران ؛ وزیر کشور در صورت لزوم ممکن است اشخاصی را که دارای سابقه خدمت دولتی نیستند به سمت استاندار یا معاون استاندار منصوب نمایند.

به استناد همین بند وزیر محترم کشور طی حکم شماره 20524 مورخ 97/02/11 آقای دکتر مرادپور را به سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان منصوب نمودند.

بدنبال صدور حکم از طرف وزیر محترم کشور،مطابق اختیارات قانون فوق الذکر ، ردیف استخدام قراردادی ایشان نیز از طرف سازمان امور اداری و استخدامی صادر گردید.

همچنین لازم به ذکر است آقای مرادپور دارای مدرک دکترای عمران بوده و دارای تجربیات مختلفی در عرصه های عمرانی می باشند.لذا برخلاف اظهارات جناب آقای بروجردی ، بکارگیری ایشان در سمت معاونت امور عمرانی هم به لحاظ قانونی و هم از نظر شرایط احراز مشکلی ندارد.

2-در مورد معرفی اعضای کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها:

به استناد تبصره یک ماده صد قانون شهرداری ها، این کمیسیون دارای شخصیت حقوقی مجزا از شهرداری می باشد و تنها محل استقرار آن در شهرداری است و اعضای تشکیل دهنده آن نماینده وزارت کشور،دادگستری و نماینده شورای اسلامی شهر می باشند.

برابر تبصره 10 (الحاقی 85/6/27) در مورد آراء صادره از کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ؛ هرگاه شهرداری یا مالک یا قائم مقام او از تاریخ ابلاغ رای ظرف مدت 10 روز نسبت به آن رای اعتراض کند،مرجع رسیدگی به این اعتراض کمیسیون دیگر ماده 100 خواهد بود که اعضای آن غیر از افرادی هستند که در صدور رای قبلی شرکت داشته اند و رای این کمیسیون قطعی خواهد بود.

بنابراین در هر شهرداری دو کمیسیون ماده 100 تشکیل می شود که پرونده تخلفات ساختمانی به تشخیص شهرداری به کمیسیون های مذکور ارجاع و رای صادر می گردد و در صورت اعتراض شهرداری ،مالک یا قائم مقام وی نسبت به آن رای ،مرجع رسیدگی به این اعتراض کمیسیون دیگر ماده 100 می باشد و هر دو کمیسیون دارای اختیارات یکسان و ظرفیت های قانونی همسان هستند و اینکه افراد مورد نظر عضو کدام کمیسیون باشند هیچ تفاوتی ندارد.

گفتنی است علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، در آئین نماز جمعه مورخه 23 آذر 97 این شهرستان، ضمن انتقاد از برخی انتصابات در بروجرد و کنارگذاشتن فرماندار شهرستان از کمیسیون ماده 100، در سخنانی تند؛ انتصاب احمد مرادپور به عنوان معاون عمرانی استانداری لرستان را خلاف قانون خواند و اظهار داشت «چنانچه سازمان امور اداری و استخدامی کشور در این زمینه مجوزی داده، غلط کرده است».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه