English

رییس سازمان پسماند شهرداری سنندج خبر داد:

جمع آوری روزانه بیش از ۳۸۰ تن زباله در سطح شهر سنندج

اظهار کرد: روزانه بیش از 380 تن زباله در سطح شهر سنندج جمع‌آوری شده که 180 تن از این مقدار زباله جمع‌آوری شده به کارخانه بازیافت انتقال داده می‌شود.

جمع آوری روزانه بیش از 380 تن زباله در سطح شهر سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سیروان غفوری از جمع آوری روزانه بیش از 380 تن زباله در سطح شهر سنندج خبرداد.

وی با بیان اینکه معضل شیرابه تولیدی محل دفن پسماندهای شهر سنندج حل خواهد شد، اظهار کرد: روزانه بیش از 380 تن زباله در سطح شهر سنندج جمع‌آوری شده که 180 تن از این مقدار زباله جمع‌آوری شده به کارخانه بازیافت انتقال داده می‌شود.

رییس سازمان پسماند شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: 180 تن از زباله پس از تفکیک ضایعات خشک قابل بازیافت و تبدیل حدود 50 تن کود کمپوست از زباله تر مابقی به محل دفن انتقال و روزانه با خاک و نخاله در محل دفن پسماندها پوشش داده می‌شود. 

غفوری بیان کرد: یکی ازمهم‌ترین مشکلات محل دفن پسماند سنندج تولید شیرابه بود که موجب نگرانی زیست محیطی و امکان آلودگی آبهای زیرزمینی را هم داشت. 

وی عنوان کرد: با هدف تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی در منطقه، سد ژاوه در سنندج احداث شده که یکی از تهدیدات پروژه سد ژاوه منابع آلوده کننده بالادست سد از جمله شیرابه محل دفن پسماندها، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج و فاضلاب‌های روستاهای بالادست این سد است. 

رییس سازمان پسماند شهرداری سنندج گفت: با توجه به اندازه گیری‌های زیست محیطی در رودخانه قشلاق، بار آلودگی زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده بالادست سد بیشتر از حد مجاز بوده که در این راستا برای حل این مشکل با همکاری مجریان سد ژاوه پروژه ارتقاء کیفی و کمی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج و کنترل و مهار اصولی و انتقال شیرابه به تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج در دستور کار قرار گرفت.

غفوری  از پیشرفت 60 درصدی عملیات انتقال شیرابه  به محل تصفیه خانه فاضلاب خبر داد و گفت: عملیات انتقال با مشارکت کارفرمای پروژه سد ژاوه شرکت توسعه منابع آب، نیروی اران وزارت نیرو، پیمانکار شرکت شین بار و مشاورین پروژه شرکت مشانیر و شرکت اتریشی IFL در حال اجرا است. 

وی اعلام کرد: طول لوله‌گذاری 8 هزار و 600 متر است که از لوله پلی‌اتیلن به قطر 14 سانتی‌متر استفاده شده و دارای دو کچ منت سازه آبگیر یک و دو  است. 

پسماند

وی افزود: عملیات اجرایی کچ منت 2 به اتمام رسیده و سازه آبگیر یک در حال قالب‌ریزی و آرماتوربندی است که تا 10 روز دیگر کامل می‌شود و از 8 هزار و 600 متر لوله‌گذاری، 5 هزار و 800 متر کانال‌کشی شده که 4 هزار و 800 متر آن لوله‌گذاری شده است. 

رییس سازمان پسماند شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: دبی شیرابه تولیدی محل دفن با توجه به فصول مختلف سال از یک تا دو و نیم لیتر بر ثانیه متغیر بوده که خط انتقال ظرفیت انتقال تا 10 لیتر بر ثانیه را دارد. 

غفوری هزینه انتقال شیرابه محل دفن پسماند به تصفیه خانه فاضلاب را 30 میلیارد ریال اعللام کرد  و گفت: دور صورت رفع مشکلاتی از قبیل معارض زمین‌های کشاورزان محل دفن، تپه باستانی در مسیر لوله‌گذاری کنار دست جاده سنندج کامیاران و خط لوله انتقال آب شرکت پتروشیمی مجاور تصفیه خانه فاضلاب این پروژه تا پایان سال‌جاری اتمام خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه