English

در جلسه شورای سلامت آستانه و لاهیجان مطرح شد؛

راه اندازی بیمارستان محلی در کیاشهر و اورژانس هوایی در لاهیجان

در راستای حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون درمان وزارت بهداشت در گیلان، جلسه شورای سلامت با حضور مسوولان کشوری، ریاست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولان محلی در دو شهرستان آستانه و لاهیجان تشکیل شد.

راه اندازی بیمارستان محلی در کیاشهر و اورژانس هوایی در لاهیجان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، در راستای حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون درمان وزارت بهداشت در گیلان و بازدید از زیرساخت های بهداشت و درمان سیاهکل، لاهیجان و آستانه، جلسه شورای سلامت با حضور مسوولان کشوری، ریاست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولان محلی در دو شهرستان آستانه و لاهیجان تشکیل شد.

راه اندازی بیمارستان محلی در کیاشهر

  قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به پروژه های ناتمام سنوات گذشته دانشگاه گفت: تخت های بیمارستانی فعلی جوابگو نیاز شهرستان آستانه نیست. در این زمینه برای رفع نیاز مردم منطقه، بیمارستان محلی در کیاشهر راه اندازی می شود.

تجهیز شهرستان آستانه به دستگاه سی تی اسکن، سونوگرافی و اکو

وی همچنین توسعه تخت های ویژه و کلینیک های تخصصی را نیاز شهرستان آستانه دانست و برای توسعه تخت های ویژه، تجهیز شهرستان به یک دستگاه سی تی اسکن، سونوگرافی و اکو و تامین نیروی انسانی متخصص، قول مساعد داد.

وی بر استفاده بهینه از فصای فیزیکی موجود تاکید کرد و تصریح کرد: الویت وزارت بهداشت افزایش برخورداری مردم از خدمات سلامت است.

راه اندازی مرکز درمان بستر دیلمان

وی بر توسعه تخت های ویژه در لاهیجان نیز تاکید کرد و افزود: راه اندازی مرکز درمان بستر دیلمان باید تسریع شود. در این خصوص در صورت عدم واگذاری طرح مذکور به بخش خصوصی، وزارت بهداشت برای تجهیز و تسریع در ساخت آن مشارکت می نماید.

جلسه شورای سلامت استانه و لاهیجان

راه اندازی اورژانس هوایی در لاهیجان

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین برای توسعه خدمات تشخیصی در لاهیجان اعلام آمادگی کرد و گفت: راه اندازی یک دستگاه سی تی اسکن، توسعه خدمات دیالیز و توسعه خدمات اورژانس (اختصاص یک دستگاه آمبولانس به پایگاه ۱۱۵ ناصرکیاده و راه اندازی اورژانس هوایی در لاهیجان) از دستاوردهای سفر اخیر است. در این زمینه، تامین نیروهای متخصص و توسعه فضای فیزیکی در بیمارستان پیروز جهت ادغام دو بیمارستان ۲۲ آبان و سید الشهدا، باید در الویت قرار بگیرد.

توسعه خدمات درمانی در بیمارستان غدیر سیاهکل

حسین علی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به اشاره فرسوده بودن زیرساخت های بهداشت و درمان در گیلان بر توسعه خدمات درمانی در بیمارستان غدیر سیاهکل تاکید کرد و گفت: توسعه خدمات دولتی برای کاهش دغدعه های جدی مردم باید در الویت قرار بگیرد. وی برای ساخت پایگاه بهداشتی و اختصاص دو دستگاه آمبولانس به لاهیجان، قول مساعد داد. 

شهریاری با اشاره به عقب ماندگی سنوات گذشته گیلان برای اجرای برنامه های تحول سلامت، تاکید کرد: بهره مندی مردم از خدمات مناسب سلامت و دسترسی آسان به خدمات بهداشت و درمان باید در الویت قرار بگیرد و مسوولان باید تلاش کنند تا مردم ثمرات طرح تحول سلامت را در گیلان، لمس کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: طی سال های اول استقرار طرح تحول سلامت (۹۳ و ۹۴) بودجه های کلانی برای بهبود زیرساخت های بهداشت و درمان در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار گرفت که متاسفانه آثاری از آن و استقرار مناسب پروژهای تحول سلامت، در گیلان دیده نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه