English

بارگذاری کاتالیست فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی جهان

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از بارگذاری اولین کاتالیست راکتور واحد بنزین سازی فاز سوم بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان خبر داد.

بارگذاری کاتالیست فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی جهان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محمدعلی دادور» در تشریح این خبر بیان داشت: روز گذشته در پی ساعت‌ها تلاش بی‌وقفه مهندسان و کارگران زحمت‌کش و سخت‌کوش پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس اولین کاتالیست راکتور واحد بنزین سازی فاز سوم بارگذاری شد.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم با نزدیک شدن به تولید روزانه 44 میلیون لیتر بنزین، ایران را نه‌تنها به خودکفایی کامل برسانیم که به یکی از صادرکننده‌های بنزین در منطقه و جهان تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس تأکید کرد: در شرایط فعلی بیش‌ازحد تکلیفی خود در تولید موفق بوده‌ایم و این مسئله نشان‌دهنده‌ی عشق به میهن، تخصص و تلاش شبانه‌روزی مهندسان و کارگران پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است.

وی در پایان بیان داشت: تا همین چند وقت اخیر ساخت کاتالیست‌های واحدهای بنزین‌گیری در انحصار تعداد معدودی از شرکت‌های انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی قرار داشت و این شرکت‌ها به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دادند تا دیگر کشورها به دانش ساخت آن دست یابند اما علی‌رغم اعمال تحریم‌ها، امروز جوانان ایرانی با تلاش در شرکت‌های دانش‌بنیان و اتکا به نبوغ خود توانستند این دانش را بومی‌سازی و ایران را برای همیشه از وابستگی به واردات کاتالیست بی‌نیاز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی