English

معاون اول رییس جمهور از فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید می کند

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جریان سفر به استان هرمزگان از فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران بازدید می کند.

معاون اول رییس جمهور از فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید می کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی، "محمد راستاد" معاون وزیر و مدیرعامل سازمان

بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان استانی در این برنامه حضور خواهند داشت.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این رابطه اظهار داشت: طرح توسعه بندر شهید رجایی در سه فاز مدنظر قرار گرفته است که فاز اول این طرح با طول اسکله 870 متر، 10 سال قبل به بهره برداری رسید.

وی افزود: فاز 2 طرح توسعه مربوط به یال های شرقی و غربی با مجموع اسکله هایی به طول 2200 متر است که با نصب تجهیزات مربوطه در این فاز، در حال حاضر عملا ظرفیت کانتینری بندر به 5.7 میلیون TEU رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل ساخت 1400 متر اسکله جدید و محوطه سازی به میزان حدود 112 هکتار است که توسط روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در اسفندماه سال گذشته کلنگ زنی شد.

عفیفی پور با بیان اینکه اسکله های فاز سه طرح توسعه بندر شهید رجایی دارای قابلیت پذیرش کشتی های دارای ظرفیت 18هزار و 400 TEU خواهد بود، خاطرنشان کرد: ساخت سه پست اسکله با آبخور 17.5 متر در این مرحله مدنظر قرار گرفته است که ظرفیت کانتینری بندر را به 8میلیون TEU افزایش می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه