English

مرمت غیراصولی پاسگاه جزیره هرمز متوقف شد

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: با شکایت این اداره‌کل به مراجع قضایی و دستور دادگاه، مرمت غیراصولی پاسگاه قدیمی جزیره هرمز متوقف شد.

مرمت غیراصولی پاسگاه جزیره هرمز متوقف شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس نوروزی در جمع خبرنگاران از توقف مرمت غیر اصولی پاسگاه جزیره هرمز خبر داد و افزود: شخصی که این مکان تاریخی را با قرار داد از دریابانی تحویل گرفته باید صدمه‌های وارده را جبران کند.

وی در ادامه گفت: اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان منتظر زمان اعلام اولین نشست دادگاه برای احقاق حقوق عمومی تضییع‌شده در فرآیند مرمت غیراصولی است.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان افزود: این دومین مرتبه‌ای است که این فرد اقدام به مرمت غیراصولی پاسگاه قدیم جزیره هرمز می‌کند که در مرتبه اول بخش حقوقی این اداره کل با فرد یاد شده به تفاهم رسید و کار متوقف شد.

نوروزی ادامه داد: این فرد بدون اطلاع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و رعایت اصول مرمتی، کار خود را آغاز کرد که اکنون با شکایت قضایی این اداره کل از ادامه کار وی جلوگیری شده است.

به گزارش موج، پاسگاه قدیم جزیره هرمز با شماره ۱۱۴۷۲ در ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است؛ این بنای تاریخی ۲۷ آبان امسال به‌صورت غیراصولی و بدون اطلاع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان بتن‌ریزی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی