English

با حضور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

آیت‌الله فلاحتی استاد شجره طیبه صالحین بسیج گیلان شد

آیت‌الله رسول فلاحتی با حضور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان استاد شجره طیبه صالحین بسیج گیلان معرفی شد.

آیت‌الله فلاحتی استاد شجره طیبه صالحین بسیج گیلان شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم مذکور که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد اظهار کرد: بسیج مدافع مستضعفان جهان است.

وی، انقلاب اسلامی را نهضت و رخداد بزرگ تاریخ پس از بعثت بزرگ پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد و افزود: هیچ نهضتی در دنیا به عظمت، نورانیت و گستردگی انقلاب اسلامی نبوده است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه انقلاب اسلامی بارقه امیدی بود که در دل همه اهل بیت(ع) و اولیای خدا وجود داشت، تصریح کرد: امروز در این قطعه از تاریخ بشر انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

آیت‌الله فلاحتی یادآور شد: تمام انبیا و اولیای الهی به نهضت بزرگ و رخداد تاریخی انقلاب اسلامی چشم دوختند و ما امروز وارث چنین نهضت بزرگ الهی انسانی هستیم که خدای متعال در اختیار ما گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران پس از اسلام نورانیت بوده، بیان کرد: اگرچه ایران در بخش‌هایی از تاریخ میدان تاخت و تاز برای انسان‌های سیاه‌بخت مانند شاهان بوده اما امروز در چهاردهه پس از انقلاب اسلامی در چهلمین سال آن می‌توان گفت که نورانی‌ترین قطعه تاریخ اسلام و ایران است.

بسیج نهادی برگرفته از دل آحاد مردم و توده‌های میلیونی مسلمانان

نماینده ولی فقیه در گیلان، بسیج را نهادی برگرفته از دل آحاد مردم و توده‌های میلیونی مسلمانان عنوان کرد و گفت: بسیج نه تنها برای ملت‌های مسلمان حتی برای ملت‌های غیر اسلامی امید است و مستضعفان به آن چشم دوخته‌اند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید براینکه حفظ دستاورد بزرگ بسیج افتخاری بزرگ است، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ما در این شرایط نورانی از تاریخ یک دستاورد عظیم و نورانی محسوب می‌شود و باید شاکر این نعمت بزرگ خدا باشیم.

وی ادامه داد: امروز ما وارث خون‌هایی هستیم که از سال ۴۲ به رهبری امام(ره) ریخته شده ضمن اینکه وارث خون جوانانی که ۸ سال مجاهدانه در میدان جنگ در مقابل تمام قدرت‌های استکباری که در ظاهر در رژیم بعثی تا بن دندان مسلح نمود پیدا کرده بود، هستیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی1

امام جمعه رشت اظهار کرد: امروز ما وارث علمایی هستیم که در طول تاریخ خون دل خوردند تا چنین روزگاری را شاهد باشند تا به نام اسلام به‌ویژه نام شیعه حکومتی شکل بگیرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با توجه به تهدیدهای درونی و بیرونی راست قامت ایستاده است، بیان کرد: حفظ دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی در سایه بسیج تحقق پیدا کرده است.

وی بر در مسیر نگه داشتن جوانان تأکید کرد و افزود: امروز جوانان از نسل سوم و چهارم انقلاب هستند و از گذشته انقلاب اطلاعی ندارند و اگر می‌دانند معلول مطالعه و شنیده‌های آنها است.

باور داشتن انقلاب و نظام حاکمیتی از لوازم اداره بسیج

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اداره شاکله بسیج نیازمند لوازمی است، اضافه کرد: باور داشتن انقلاب و نظام حاکمیتی از لوازم اداره بسیج است.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: اگر کسی انقلاب اسلامی را باور نکرده، نمی‌تواند سند انقلاب و جایگاه نظام دینی را خوب تبیین کند.

وی، خواستار مطالعه و تجزیه و تحلیل انقلاب و حوادث قبل و بعد آن شد و گفت: اگر در عرصه تجزیه و تحلیل انقلاب ضعف داشته باشیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

امام جمعه رشت، ایمان به انقلاب به‌ویژه نظام ولایی را از ویژگی‌های بسیجی دانست و بیان کرد: اراده برای کار دومین شرط فرد بسیجی است.

آیت‌الله فلاحتی اظهار کرد: انسان بی‌اراده و بی‌هدف نمی‌تواند میدان‌دار ساحت‌های مختلف ارزش‌های بسیج شود.

وی، مواجه شدن با جریان‌های مختلف را نیازمند سعه‌صدر ذکر کرد و یادآور شد: جوانان می‌خواهند تمام موارد را آنی مشاهده کنند بنابراین بدون سعه‌صدر نمی‌توان بسیج را اداره کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تنها شاکله‌ای که می‌توان ظرفیت‌ها را در آن بیان کرد بسیج است، خاطرنشان کرد: تشکل‌های مختلفی در جامعه مطرح است که دارای تهدید و ظرفیت هستند اما در بسیج تهدید مطرح نبوده و هر طرف را مشاهده کنیم، ظرفیت است.

آیت‌الله فلاحتی بر حفظ ظرفیت بسیج تأکید کرد و افزود: چگونه نگه داشتن بسیج را باید بدانیم ضمن اینکه استفاده از بسیج در کدام عرصه برای ما معیار است.

وی با اشاره به اینکه بسیج ظرفیت عظیمی است که در تمام ارکان جامعه رخنه دارد، بیان کرد: بسیج در روستاها، بخش‌ها، توابع و شهرها حضور دارد بنابراین می‌توانیم از این بستر خوب استفاده کنیم و این به شرط آن است که اراده کار، ایمان به کار و ایمان به نظام و رهبری داشته باشیم تا اینکه بتوانیم این نهاد برگرفته از درون مردم مسلمان را برای بسترسازی ظهور منجی الهی که خواهد آمد، آماده کنیم و نگه داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه