English

آیت‌الله فلاحتی در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه امام کاظم(ع):

انقلاب اسلامی عصاره تلاش هزار ساله علمای شیعه است/ لزوم خودسازی و مسلح شدن به دانش توسط طلاب

آیت‌الله رسول فلاحتی در جمع طلاب و اساتید مرکز تخصصی فقه امام کاظم(ع) قم با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌ها در طول تاریخ اسلام اظهار کرد: بزرگ‌ترین وظیفه انسان‌ها خودسازی است.

انقلاب اسلامی عصاره تلاش هزار ساله علمای شیعه است/ لزوم خودسازی و مسلح شدن به دانش توسط طلاب

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در جمع طلاب و اساتید مرکز تخصصی فقه امام کاظم(ع) قم با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌ها در طول تاریخ اسلام اظهار کرد: بزرگ‌ترین وظیفه انسان‌ها خودسازی است.

وی ادامه داد: آنچه موجب ریزش برخی از مسؤولان شده، معلول توجه نکردن به خودسازی است زیرا افراد خود را با ساختار وجودی مکتب تنظیم نکردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر طلبه خودسازی نداشته باشد بلای خود و جامعه می‌شود، تصریح کرد: قبل از انجام هر کاری باید خودسازی داشته باشیم.

آیت‌الله فلاحتی به جایگاه مهم طلبه‌ها بیش از دوره‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امروز طلاب باید به مراتب از عالمان قرن‌های گذشته غنی از دانش همه‌جانبه باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در خلع سلاح علمی حوزه‌های علمیه، بیان کرد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که سال‌ها سرمایه‌گذاری آنها در مجامع دانشگاهی برباد رفته است و به دلیل تاثیرگذاری عالمان دینی در جامعه باید در حوزه‌های علمیه سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تقویت علمی طلاب در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و یادآور شد: نقش نخست و محوری در حوزه‌های علمیه شیعه با پژوهشگران بوده اما پژوهش در سایه آموزش پذیری و آموزش دهی تحقق پیدا می‌کند.

دانش حوزوی مورد نیاز جامعه امروز است

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دانش حوزوی مورد نیاز جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ تا ۲۰ سال نیاز است تا یک طلبه خود را مسلح به دانش کند.

وی در ادامه به وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: در دوره معاصر رستاخیر عظیم انقلاب اسلامی پس از بعثت پیامبر(ص) توسط روحانیت به وجود آمده است.

امام جمعه رشت، روحانیون را علت محدثه انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دانشگاهیان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی روحانیون را همراهی کردند.

آیت‌الله فلاحتی، انقلاب اسلامی و امام(ره) را عصاره تلاش هزار ساله عالمان شیعه عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی عصاره هزار سال خون دل خوردن علمای شیعه است و اگر نسبت به شرایط به وجود آمده، بی‌تفاوت باشیم خیانت به آیندگان است.

آینده متعلق به شیعه است

وی با بیان اینکه آینده متعلق به شیعه است، تصریح کرد: بی‌توجهی و درک نکردن شرایط موجود و نیاز جامعه خیانت بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خودسازی و مسلح شدن به دانش را از نکته‌های مهم توسط طلاب دانست و بیان کرد: فضای بزرگ جامعه نیازمند مسلح شدن طلبه‌ها به دانش روز است.

آیت‌الله فلاحتی به نیاز شدید جامعه به حوزه‌های شیعه اشاره کرد و گفت: طلبه‌ها برای حضور در جامعه باید روابط اجتماعی و سلوک مدیریتی خود را قوی کنند.

وی در پایان متذکر شد: امروز نیاز بسیاری به عالمان فاضل و فرهیخته‌ای که شناخت عمیق از جریان‌ها و حوادث جامعه داشته باشند، داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه