English

سرپرست استانداری فارس:

بازآفرینی بافت های فرسوده شهری متناسب با ظرفیت های استان سرعت گیرد

سرپرست استانداری فارس اقدامات انجام شده در ستاد بازآفرینی را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: بازآفرینی بافت های فرسوده شهری یکی از برنامه های مهم و مورد تاکید دولت است به همین دلیل انتظار می رود اقدامات بیشتری برای اجرایی شدن این طرح بر اساس ظرفیت ها و توانایی های استان صورت گیرد.

بازآفرینی بافت های فرسوده شهری متناسب با ظرفیت های استان سرعت گیرد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، مهندس یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در جلسه ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات استان، با اشاره به اقدامات انجام شده در این ستاد، افزود: تهیه و تصویب طرح بافت های فرسوده در 17 شهر استان از جمله مرودشت، جهرم، کازرون، شیراز، فیروزآباد، فسا، لار، نیریز، گراش، سعادت شهر، آباده، استهبان، لامرد، فراشبند، داراب، از جمله اقدامات انجام شده در این ستاد است اما این بازآفرینی های بافت های فرسوده شهری باید متناسب با ظرفیت های استان سرعت گیرد.

وی با بیان این که در استان فارس بافت فرسوده ای به مساحت 4 هزار هکتار و جمعیت 350 هزار وجود دارد که در این بین سهم شیراز یک هزار و 800 هکتار است که 45 درصد از بافت های فرسوده استان را شامل می شود، عنوان کرد: با تشکیل ستاد شهرستانی بازآفرینی، فعالیت در این شهرها آغاز و گزارشاتی نیز ارائه شده است.

سرپرست استانداری فارس همچنین اظهار کرد: در سکونت گاه های غیررسمی و بافت های فرسوده استان اقداماتی از جمله احداث کتابخانه، فرهنگسراها، سالن های ورزشی، شبکه های روشنایی، جدول، آسفالت، خانه محلات و پارک محله ای انجام شده است.

وی به دستور العمل جدید در خصوص اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی پایدار شهری اشاره کرد و با بیان این که این برنامه در شیراز و 5 شهر دیگر اجرایی خواهد شد، گفت: پس از اصلاحات انجام شده بر اساس دستور العمل جدید باید در هر یک از جلسات آینده گزارش اقدامات انجام شده در این شهرها ارائه شود.

رحمانی همچنین در خصوص طرح مسکن امید نیز اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح در شهر لار آغاز شده و امیدواریم به زودی در سایر شهرهای هدف نیز شاهد اجرای آن باشیم.

وی با بیان این که بازآفرینی بافت های فرسوده شهری یکی از برنامه های جدی دولت است بر لزوم همدلی و استفاده از ظرفیت ها برای سرعت بخشیدن به کار تاکید کرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: در جلسات آینده باید گزارش اقدامات انجام شده بر اساس برنامه زمان بندی ارائه و نقاط قوت و ضعف آنها مشخص شود.

مهندس یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در جلسه ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات استان

وی با بیان این که تسهیلات ارزان قیمت باید بر اساس اولویت به پروژه هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی را دارند اختصاص یابد، از دستگاه های اجرایی و شهرداری ها خواست تخصیص 30 درصد اعتبار خود برای طرح های بازآفرینی را با دقت و سرعت انجام دهند.

سرپرست استانداری فارس با بیان این که برنامه های در نظر گرفته شده باید بر اساس اولویت بندی انجام شود، تاکید کرد: در اجرای برنامه بازآفرینی، اولویت باید با مراکز شهرستان ها باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی