English

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در گفتگو با موج اعلام کرد

تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بورسیه وزارت آموزش و پرورش هستند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت:تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بورسیه وزارت آموزش و پرورش هستند.

تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بورسیه وزارت آموزش و پرورش هستند

شهرام عروف زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت دانشگاه فرهنگیان این است که تمامی دانشجویان این دانشگاه بورسیه وزارت آموزش و پرورش هستند و بنابراین می توان به جرات گفت نزدیک به ۱۰۰ درصد دانشجویان  جذب وزارت آموزش و پرورش می شوند.

وی ادامه داد: شاهرگ حیاتی وصل به بدنه دولت است و این فرصت خوبی برای دانشگاه ایجاد کرده که دانشجویان بهتر با توانمندی بالاتر و تراز دانشگاهی بالاتر انتخاب کند.

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان از بهمن ماه سال ۹۱ به منظور تامین نیروی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش تأسیس شد.

وی توانمند سازی کارکنان آموزش و پروش را از دیگر اهداف دانشگاه فرهنگیان برشمرد وافزود:در استان اصفهان نیز دانشگاه فرهنگیان از سال۹۱ شروع به فعالیت کرد و به عنوان یکی از شعب دانشگاه فرهنگیان اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

عروف زاد در ادامه افزود: پذیرش دانشجو ازسال 91 تا 93روند افزایشی داشت اما با توجه به محدودیت‌های ردیف‌های استخدامی در سال ۹۴ و ۹۵ تعداد دانشجویان مقداری کاهش پیدا کرد اما امسال  با افزایش چشمگیری دانشجو همراه بوده است.

وی گفت:دانشگاه فرهنگیان  در سطح کشور حدود ۴۲ هزار دانشجو دارد و از این تعداد سهم استان اصفهان نزدیک به دو هزار دانشجو است.

سرپرست  دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: این حوزه می تواند برای پر کردن خلا نیروی کاری آموزش و پروش استان اقدام کند.

وی در خصوص پذیرش این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان از طریق قبولی در کنکور سراسری ثبت نام پیدا می کنند و پس از قبولی با دانشجویان مصاحبه می شود مصاحبه یک حالت ملاک معیاری را دارد، ۳۰ درصد نمره مصاحبه و ۷۰ درصد مربوط به مبحث علمی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان

عروف زاد در این خصوص اظهار داشت:تمامی افراد برای ورود به این دانشگاه باید معدل بالای ۱۵ و تراز بالای ۶۵۰۰ داشته باشند.

وی بیان داشت:یکی از سیاست‌های برنامه راهبردی در دانشگاه پذیرش بومی و از بوم برای بوم است و در این راستا با توجه به نیازهای که در سطح استان توسط وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش احصا به سازمان مرکزی ابلاغ می‌شود دانشگاه اقدام به پذیرش نیرو می کند.

وی ادامه داد: دانشگاه در یک دوره زمانی تا سال ۱۴۰۴ با یک فشار و حجمی از کار  برای تامین نیروی مورد نیاز و کمبودهای وزارت آموزش و پرورش روبه رو است و پس از آن به مرحله یک نواختی می رسد و پیش بینی می کنیم سالیانه بین 30 تا 40 هزار دانشجو را تامین می کند.

عروف زاد در خصوص رشته های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان گفت:در کل کشور حدود 16 رشته وجود دارد که از این تعداد حدود 11 رشته در استان اصفهان برقرار است و دو رشته در سطح کارشناسی ارشد داریم استان اصفهان قطب 6 رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در خصوص مشکلات پیش روی برنامه های دانشگاه گفت: محدودیت منابع و اعتباراتی و همچنین نیازمند بودن به یک دانشگاه جامع فرهنگیان از جمله مشکلات پیش روی دانشگاه فرهنگیان است ساختار پراکنده دانشگاه فرهنگیان با حدود 6دانشگاه در استان سبب ایجاد مشکلات شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه