English

آغاز پلاک کوبی شترها در شهرستان بندرلنگه

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بندر لنگه گفت: عملیات اجرایی هویت گذاری ۳هزار نفر شتر با نصب پلاک گوش و ثبت مشخصات در سامانه اصلاح نژاد دام کشور در سطح شهرستان از اوایل آذرماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

آغاز پلاک کوبی شترها در شهرستان بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محمدرضا شیخ زاده» با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هویت گذاری ۳ هزار نفر شتر در سطح شهرستان بندرلنگه، گفت: این طرح با هدف ثبت و احراز مالکیت شتر، تهیه آمار دقیق از جمعیت پراکنش دام، برنامه ریزی جهت اقدامات اصلاح نژادی و دسترسی سریع به اطلاعات، ردیابی دام از مزرعه تا کشتارگاه، کنترل های قرنطینه ای و بهداشتی صورت می گیرد.

 

سرپرست جهادکشاورزی بندر لنگه، جمعیت دامی شتر در سطح شهرستان را بالغ بر ۳۷۰۰نفر برشمرد و افزود: در سنوات گذشته بیش از ۷۰۰نفر شتر در سطح شهرستان هویت گذاری شده که با احتساب هویت گذاری ۳۰۰۰ هزار نفر در این دوره، کلیه شترهای شهرستان هویت گذاری خواهند شد.

 

شیخ زاده، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص فیزیکی و رفتاری این دام، تحقق برنامه اجرایی هویت گذاری با حجم ۳۰۰۰ هزار نفر نیاز به همکاری و همراهی مالکین شتر، سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی از جمله  بخشداری، دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستاهای سطح شهرستان را می طلبد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه