English

سالانه صورت می گیرد؛

صادرات ۶۰ هزار تن کیوی از گیلان به خارج از کشور/وجود حدود ۷۲۴ هکتار باغ غیربارور کیوی در استان گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان گفت:‌ سالانه حدود ۶۰ هزار تن کیوی به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار از گیلان به خارج کشور صادر می‌شود.

صادرات 60 هزار تن کیوی از گیلان به خارج از کشور/وجود حدود 724 هکتار باغ غیربارور کیوی در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، لیلا بذرکار امروز با اعلام این مطلب، اظهار داشت:‌ گیلان به ویژه شهرستان تالش جایگاه بسیار ویژه‌ای در تولید محصول کیوی دارند به طوری‌که هم‌اکنون سالانه در حدود 60 هزار تن کیوی به ارزش تقریبی 30 میلیون دلار پس از اتمام فرآیند برداشت به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: کیوی تولید شده استان گیلان معمولاً به کشورهای آسیای میانه نظیر روسیه،‌ جمهوری آذربایجان، قزاقستان و در سطح منطقه خاورمیانه نیز به کشورهای امارات متحده عربی، ‌سوریه، لبنان، ترکیه و افغانستان صادر می‌شود.

بذرکار با بیان اینکه کیوی در بسیاری از نقاط گیلان قابل کشت است ابراز داشت: در بین سایر شهرستان‌های گیلان تالش از لحاظ میزان تولید کیوی و سطح زیرکشت این محصول در استان پیشرو است و بیش از 2 هزار و 800 هکتار از باغات کیوی کل استان نیز در این حوزه قرار گرفته است.

وجود حدود 724 هکتار باغ غیربارور کیوی در استان گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از وجود بیش از 5 هزار باغ کیوی بارور در این استان خبر داد و گفت: گیلان از لحاظ سطح زیر کشت کیوی پس از مازندران در رتبه دوم قرار دارد اما با توجه به برداشت سالانه 175 هزار تن محصول از این حیث در مقام نخست کشوری قرار گرفته است.

بذرکار از وجود حدود 724 هکتار باغ غیربارور کیوی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه باغات کیوی پس از گذشت سه سال به مرحله تولید و باروری می‌رسند انتظار داریم در سال‌های آینده میزان تولید محصول کیوی استان گیلان حدود 22 هزار تن دیگر افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر وسعت باغات کیوی استان گیلان سالانه حدود 800 هکتار افزایش پیدا کرده است عنوان کرد: با توجه به صادرات سهم بسیار زیادی از محصول تولید شده کیوی استان گیلان به خارج کشور هرساله ارزآوری خوبی نیز در این حوزه عاید کشور می‌شود.

به گزارش موج،‌ شرایط مطلوب و مساعد آب و هوایی، به عمل آمدن سریع محصول و سودآوری بالا برای تولیدکنندگان از جمله مهم‌ترین دلایل رونق تولید این محصول در استان گیلان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه