English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد؛

توسعه مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی/ تسهیلات بخش کشاورزی دارای بهره‌های بانکی بالا هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان توسعه مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: این موضوع همواره از اولویت‌های اساسی این سازمان در سال‌های اخیر بود.

توسعه مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی/ تسهیلات بخش کشاورزی دارای بهره‌های بانکی بالا هستند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علیرضا شعبان‌نژاد اظهار داشت: در پنج سال گذشته و در راستای اجرای طرح‌ مکانیزاسیون بخش کشاورزی،‌ سازمان جهاد کشاورزی گیلان چیزی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان این حوزه در استان پرداخت کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان توسعه مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: این موضوع همواره از اولویت‌های اساسی این سازمان در سال‌های اخیر بوده که به موجب آن ماشینی شدن تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی تحقق پیدا می‌کند.

شعبان‌نژاد روش‌های سودآوری بیشتر در بخش کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ برای دلگرم کردن فعالان حوزه کشاورزی در گیلان به کار و حرفه خود،‌ باید با استفاده از برنامه‌ها و تمهیداتی خاص در جهت کاهش سختی کار و هزینه‌های تولید گام برداریم.

وی با بیان اینکه مکانیزه کردن فرآیندهای تولید انواع محصولات کشاورزی در گیلان به ماندگاری این حرفه کمک می‌کند بیان داشت:‌ در حال حاضر نیروی فعال حوزه کشاورزی با مشکلی تحت عنوان میانگین سنی بالا مواجه است که باید برای آن برنامه‌های اساسی پیاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عدم تمایل جوانان جهت ورود به عرصه کشاورزی و تولید را نبود سود کافی در این بخش دانست و عنوان کرد:‌ باید با ادامه طرح‌هایی نظیر مکانیزاسیون و و با اعمال حمایت‌ها و بسته‌های تشویقی لازم،‌ زمینه ورود جوانان به عرصه کشاورزی را فراهم کنیم.

تأمین به موقع نهاده‌های لازم و توزیع آن در بین کشاورزان گیلانی

شعبان‌نژاد تأمین به موقع نهاده‌های لازم و توزیع آن در بین کشاورزان گیلانی را از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان خواند و گفت:‌ برای رفع نیازهای فعالان کشاورزی به انواع کودها و سم،‌ از طریق ادارات و شرکت‌های تابعه مستقر در سراسر استان گیلان اقدام می‌شود.

وی گران بودن نرخ سود تسهیلات کشاورزی را از جمله مشکلات پیش‌روی جهاد کشاورزی گیلان دانست و عنوان کرد:‌ با توجه به عدم توان مالی کشاورزان برای پرداخت سودهای کلان تسهیلات،‌ از مسئولان بلند پایه و متولیان امر تقاضا داریم در سامان بخشیدن به رویه فعلی برنامه‌ریزی کنند.

تسهیلات بخش کشاورزی دارای بهره‌های بانکی بالا هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه عمده تسهیلات بخش کشاورزی دارای بهره‌های بانکی بالا هستند ابراز داشت:‌ برای حمایت جدی و کافی از بخش کشاورزی به ویژه در استان گیلان،‌ باید الزاماً تسهیلات ارزان قیمت در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.

شعبان‌نژاد بر لزوم حمایت‌های همه جانبه جهاد کشاورزی گیلان از کشاورزان این استان تأکید کرد و اظهار داشت:‌ در کنار پرداخت تسهیلات،‌ زمینه‌سازی جهت خرید توافقی برنج و یا ایجاد امکانات لازم در حوزه تنظیم بازار خرید و فروش محصولات از جمله برخی از این اقدامات حمایتی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه