English

امام‌جمعه رشت مطرح کرد:

ایجاد ۳۰۰هزار شغل توسط بسیج مستضعفان در کشور

امام‌جمعه رشت گفت: در چهار سال اخیر بیش از ۳۰۰ هزار شغل از بسیج مستضعفین بی‌آنکه ریالی از دولت کمک بگیرد ایجادشده است.

ایجاد 300هزار شغل توسط بسیج مستضعفان در کشور

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در سال ۵۸ اظهار کرد: در سخن گفتن از ظرفیت بالای عظیم مردمی، همین بس که در چهار سال اخیر  بیش از ۳۰۰ هزار شغل از بسیج مستضعفین  بی‌آنکه ریالی  از  دولت کمک بگیرد ایجادشده است.

وی با ابراز تعجب از سخن برخی از رجال سیاسی مبنی بر اینکه مردم از گرانی سخن نمی‌گویند تصریح کرد: این سخن دو تفسیر دارد، اگر این سخن بیانگر مقاوم بودن مردم بوده قابل‌پذیرش است اما اگر به  معنای بالانرفتن قیمت‌ها از نگاه مسؤولین محترم است قابل‌پذیرش نیست لذا خطاب به آن‌ها می‌گویم  ما نباید با چشمان بسته از کنار مردم رد شویم.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه با اعلام زیرخط  بودن حقوق زیر سه میلیون غالب مردم زیرخط فقر زندگی می‌کنند افزود: چگونه است  برخی از مسئولین می‌گویند مردم از گرانی گلایه نمی‌کنند؟

نابودی رژیم صهیونیستی منوط به نابودی آل سعود است

وی با اشاره به گفته ترامپ مبنی بر اینکه  اگر آل سعود و حمایت‌های او نباشد رژیم صهیونیستی نابود می‌شود گفت: برخلاف آنچه برخی از مسلمانان عَرب مبنی بر اینکه که آل سعود کپی رژیم صهیونیست است،  باید بگوییم خیر این تفسیر غلط است چراکه  صهیونیسم و رژیم صهیونیستی غاصب   را عربستان به وجود آورده است.

فلاحتی با اشاره به اینکه نابودی رژیم صهیونیستی منوط به نابودی آل سعود است بیان کرد: باید از امامی که  به امت خردسالش آموخت که در برابر قدرت‌ها  باید  ایستاد و شعار مرگ بر آمریکا سر داد درس گرفت چراکه  آمریکا  همان قدرت اشغالگری است که قدرت‌های سوسیالیست شرق و اروپا رو از خود متأثر کرده و در برابر ایران رفتارهای غرض‌ورزانه سیاسی و اقتصادی دارد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه هنوز انسان‌های ترسو و بزدلی هستند که نباید آن‌ها را رجال بلکه باید رجّال خطابشان کرد گفت: خاک‌برسر چنین سیاستمداری که در برابر مردمی که 40 سال در برابر همه توطئه‌ها ایستادگی کرده می‌گوید اگر CTF را نپذیرد قدرت‌های بین‌المللی  ایران را دچار بلا می‌کنند.

تأکید امام جمعه رشت بر استکبارستیزی مردم ایران 

وی با تأکید بر استکبارستیزی مردم ایران  تصریح کرد: در زمانی که سازمان ملل متأثر از اقتدار ایران می‌شود، برخی آدم‌های بیچاره که باید از یک نوجوان عزیز درس مقاومت بگیرد از ترس و عقب‌نشینی سخن می‌گویند  ازاین‌رو، همه بدانند مردم ایران تاکنون ایستادگی کرده  و همچنان در مقابل همه قوانین ظالمانه بین‌المللی  ایستادگی می‌کنند.

فلاحتی  با بیان اینکه گاهی انسان با مصیبت‌هایی مواجه می‌شود تا مورد امتحان قرار می‌گیرد افزود: اگر کسی فردی را به خاطر مال، ثروت و پول احترام کرد کار غیردینی انجام داده چراکه احترام افراد نیز باید برای خدا باشد.

وی با اشاره به اهمیت لقمه حلال در فرزندآوری و فرزند پروری بیان کرد: کسی که درصدد جمع‌آوری  رزق و روزی حرام بوده و از طرفی بندگی خدا را هم پیش می‌گیرد  مانند انسانی  است که روی شن و ماسه خانه ساخته است.

امام‌جمعه رشت اولین اثر لقمه حرام را فقر فرد در دنیا و آخرت دانست و بیان کرد: در روایات آمده فردی که از راه حرام اقدام به مال‌اندوزی می‌کند  فقر  گریبان گیر او خواهد شد.

وی با بیان اینکه  ظاهر مال‌اندوزی از راه حرام در ابتدا، کسب مال فراوان است گفت: چنین افرادی در زندگی دارای گرفتاری‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی شده و از طرفی، خیلی از این افراد نیز  فقر ظاهری را  بعد از سال‌ها به‌صورت شدید تجربه می‌کنند.

فلاحتی  اثر دوم لقمه حرام را نپذیرفتن حق و پذیرش باطل عنوان کرد و افزود: کسی که لقمه حرام می‌خورد ملائکه زمین و آسمان دائماً او را لعنت می‌کند ازاین‌رو، مسلمانان باید از این درس‌های حقیقی  اسلامی درس گرفته و بنای زندگی خود را بر مبنای آن بسازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه